دوشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۸۹
تشدید بیماری زهرا جباری در زندان و ملاقات بی نتیجه او با دادستان

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاس: زهرا جباری، زندانی سیاسی، که در اردیبهشت ماه گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده است و بر اثر تشدید روماتیسم، از وضعیت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست با دادستان تهران ملاقات کرد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صبح روز گذشته در دادسرای واقع در زندان اوین، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران که در پی وخامت حال زهرا جباری، با این زندانی ملاقات می کرد، در خصوص موافقت با مرخصی استعلاجی او گفت این تصمیم به نظر قاضی مقیسه، ریاست شعبه ۲۸ بستگی دارد. اما این امر با اعتراض شدید زهرا جباری روبرو شد، چرا که ریاست شعبه ۲۸ پیش از این موافقت با مرخصی را بسته به نظر دادستان دانسته بود.

در این دیدار پس از آن که زهرا جباری به حکم صادره برایش اعتراض کرد، دادستان دلیل صدور حکم مذکور را مسائل خانوادگی این زندانی عنوان کرد و گفت "حساسیت بر مسائل خانوادگی" دلیل صدور حکم چهار سال حبس تعزیری است.

زهرا جباری که از بازداشت شدگان روز قدس است، مادر فرزندی چهار ساله است و از روماتیسم حاد رنج می برد. از جمله داروهای مصرفی این زندانی گمنام کورتون می باشد که مصرف آن می بایست تحت نظر و مراقبت مداوم پزشک صورت پذیرد.

مسائل خانوادگی از جمله فعالیت بستگان و یا سابقه محکومیت در دهه شصت در بین اعضای خانواده، یکی از عناوینی ست که در طول یک سال گذشته احکام زندان با توجه به آن صادر شده است که بر خلاف اصل شخصی بودن جرم است.