چهارشنبه، مهر ۲۵، ۱۳۸۶
احکام صادره برای دانشجویان دانشگاه امیر کبیر غیر قانونیست
شماره 8-86
بنا برگزارشات رسیده به بخش دانشجویی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی سه تن از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک تهران که بیش از 4 ماه درسلول های انفردای بازداشتگاه 209 اوین تحت شدید ترین شکنجه های قرون وسطایی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قرار داشتند طی احکامی مغرضانه به حبس تعزیری محکوم شده اند.
بر اساس گزارش دریافتی از سوی بیدادگاه انقلاب مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري به 3، 5/2 و 2 سال حبس تعزيري محکوم شده اند
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با اعتراض به روند بی قانون رسیدگی به پرونده ی این سه دانشجو اعلام میکند کلیه اعترافات اخذ شده از این دانشجویان تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بوده و فاقد ارزش است . این احکام در شرایطی صادر شده اند که وکیل مدافع این سه دانشجو تا به امروز نتوانسته با این افراد ملاقاتی داشته باشد و هر گونه تفهیم اتهامی که بدون حضور وکیل یا وکلای مدافع صورت بگیرد فاقد وجاهت قانونی میباشد
وزارت اطلاعات با اعمال نفوذ در پرونده این سه دانشجو از مدت ها قبل این احکام را برای این افراد صادر کرده بود و دادگاه انقلاب وشعبه رسیدگی کننده به پرونده هیچ مدرکی برای محکومیت این سه دانشجو به غیر اعترافاتی که زیر شکنجه اخذ شده اند نداشته است. حسن زارع دهنوی(قاضی حداد)این حکم را به قاضی پرونده ابلاغ کرده است و قاضی در این میان فاقد اختیارات لازم برای قضاوت عادلانه بوده است.

محمدعلي دادخواه وکیل مدافع این سه دانشجو نیز اعلام کرده است : با توجه به اين‌كه در مراحل مقدماتي و در حين رسيدگي، دانشجويان هيچ‌يك از اتهامات مطروحه را نپذيرفتند و دليل اثباتي بايد از طريق قانون اخذ و اثبات شود، اين احكام را نمي‌پذيريم.
وي با بيان اين‌كه اين احكام هنوز به وي ابلاغ نشده، گفت: پس از ابلاغ، نسبت به احكام صادره در دادگاه تجديدنظر اعتراض خواهيم كرد.
مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري سه دانشجوي دانشگاه امير كبير در رابطه با مطالب منتشره در برخی نشریات دانشگاه که با جعل لوگوی نشریات دانشجویی صورت گرفته بود بازداشت شدند و آخرين جلسه‌ي دادگاه اين افراد در 7 مهرماه برگزار و آخرين دفاعيات بدون حضور وکیل مدافع اخذ شد . صدور این احکام مغرضانه مدرک دیگری برای اثبات نقض مستمر حقوق بشر در ایران بود و وزارت اطلاعات و بیدادگاه انقلاب نشان دادند هر گونه فعالیت آزاد دانشجویی را خارج از محدوده ی قانون سرکوب خواهند کرد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت دانشجویان در بند خواهان تبرئه این سه دانشجو و آزادی هر چه سریعتر این عزیزان میباشد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
سه شنبه 24مهرماه 1386