جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۵
مقامات امنیتی مانع از درمان احمد باطبی در بیمارستان می شوند
احمد باطبی دانشجوی زندانی پس از آنکه روز جمعه گذشته در زندان دچار تشنج عصبی شد، روز سه شنبه هفته جاری به بیمارستان شهدای تجریش منتقل گردید اما به فاصله چند ساعت دستور ترخیص او صادر شد.

بر اساس گفته خانواده احمد باطبی به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، این دانشجوی زندانی روز سه شنبه در حالی توسط 7 مامور اطلاعات به بیمارستان منتقل شد که، ماموران به او دست بند و پابند زده بودند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش نیز پس از گذشت چند ساعت از بستری شدن احمد باطبی اعلام کرده است که از مقامات بالا به او گفته شده تا هر چه سریعتر باطبی را از آنجا مرخص کنند.

اگرچه پزشکان معالج احمد باطبی مخالف ترخیص او بودند اما با این وجود او به بیمارستان امام خمینی منتقل و سپس به زندان اوین بازگردانده شد تا با ممانعت ماموران اطلاعات درمان او در بیمارستان انجام نگیرد.

در حالی که تلاش خانواده باطبی برای بستری کردن او نتیجه نداد، ماموران اطلاعات خانم سمیه بینات همسر احمد باطبی را در شهر گرگان دستگیر کردند تا فشارها بر باطبی و خانواده اش افزایش یابد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی رفتار وزارت اطلاعات را برخلاف قانون و عملی ناقض حقوق بشر می داند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواهان آن است که احمد باطبی و همسرش هر چه سریعتر آزاد شوند و وی در بیمارستانی خارج از زندان اوین، زیر نظر پزشکان متخصص و مستقل تحت درمان قرار بگیرد

روند موجود غیر انسانی و غیرقانونی است و باید هر چه سریعتر متوقف شود
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران، پنجم اسفند ماه 1385