جمعه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۷
بازداشت های صورت گرفته نشان از جو خفقان ایران دارد
ش:5-87
مراسم سالروز 22 خرداد ماه با بازداشت 9 تن از فعالین جنبش زنان همراه شد. جلوه جواهری، سارا لقمانی، نسرین ستوده ، نفیسه آزاد، ژیلا بنی‌یعقوب، آیدا سعادت ،ناهید میرحاج و فریده غایب ازجمله بازداشت شدگان هستند.
این در حالی بود که این افراد برای بزرگداشت روز همبستگی زنان قرار بود مراسمی در گالری راه ابریشم تهران داشته باشند و مدیر این گالری طبق هماهنگی های به عمل آمده مجوز برگزاری این مراسم را دریافت کرده بود که با فشار نیروی انتظامی درب های گالری را بر روی زنان بست. بازداشت شدگان 22 خرداد طبق اخبار واصله به زندان اوین منتقل شده اند و تا کنون هیچ ارتباطی با خانواده هایشان نداشته اند.
همچنین صبح امروز جمعه 24 خرداد محبوبه کرمی عضو کمپین یک میلیون امضا نیز در راه بازگشت به منزل توسط نیروی های امنیتی بازداشت و هیچ اطلاعی از وی در دست نمی باشد. برخورد های صورت گرفته با فعالین جنبش زنان علاوه بر آنکه غیر قانونی می باشد نقض مسلم حقوق شهروندی مردم ایران و زیر پا گذاشتن حقوق اولیه هر انسان است. حکومت جمهوری اسلامی با سرکوب مردم و به وجود آوردن جو خفقان بار دیگر سعی دارد ضعف فاحش دولت و رهبری خود را اداره مملکت با اینگونه رفتارهای ضد انسانی بپوشاند.
از سوی دیگر امروز تجمع خود جوش هزاران نفر از مردم به جان آمده در مقابل پارک ملت که در اعتراض به گرانی ، فقر و عدم برخود با مفاسد اقتصادی صورت گرفته بود با دخالت نیروی های بسیجی و انتظامی و ضرب و شتم شدید معترضین همراه شد . 50 نفر از معترضین پس از ضرب وشتم بازداشت و به مکان نا معلوم (احتمالا زندان اوین) منتقل شده اند.
در این تجمع ضرب و شتم وحشیانه مردم به نوعی بی سابقه دنبال شد و بسیاری از تجمع کنندگان زخمی،دچار شکستگی و خونریزی شدند. این در حالی بود که نیروی های امنیتی دخالت چندانی در این سرکوب نداشته اند و این رفتار وحشیانه توسط نیروهای لباس شخصی صورت گرفته است. بسیاری از مردم در این تجمع با حمایت از عباس پالیزدار خواهان آزادی وی شدند. گفتنی است عباس پالیزدار مسئول کمیته تحقیق قوه قضاییه پس از افشای نام بسیاری از سران نظام اسلامی و فرزندانشان که دست در غارت ثروت های ملی دارند با اتهام دروغ پراکنی و نشر اکاذیب روانه زندان شد.
این سرکوب در در حالی صورت گرفته است که طبق قانون اساسی نظام اسلامی برگزاری تجمع بدون حمل سلاح آزاد می باشد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با اعلام حمایت از بازداشت شدگان هر دو مراسم و ابراز تاسف از رفتارهای ضد انسانی صورت گرفته با این افراد خواهان روشن شدن وضعیت و آزادی سریع این عزیزان می باشد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
ایران-تهران
24/03/87
08/14/05