یکشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۹
علت بازداشت برادر کیانوش آسا: نوشتن نامه به لاریجانی
کامران آسا برادر شهید کیانوش آسا در حالی که قصد داشت به منظور مراجعه به دفتر ریاست قوه قضائیه و نیز دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی به تهران برود توسط نیروهای امنیتی و به دلایل نامعلومی بازداشت شده و هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می برد.

کامران آسا از روز دوشنبه مورخ ۱۰ خرداد توسط نیروهای اطلاعاتی در کرمانشاه بازداشت شده است.

به گزارش دانشجونیوز، کامران آسا برادر شهید کیانوش آسا در حالی که قصد داشت به منظور مراجعه به دفتر ریاست قوه قضائیه و نیز دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی به تهران برود توسط نیروهای امنیتی و به دلایل نامعلومی بازداشت شده و هم اکنون در بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه به سر می برد.

بنابه گفته نزدیکان کامران وی حامل نامه ای از طرف خانواده خود به برادران لاریجانی بوده است که به صورت غیرمنتظره ای و در منزل شخصی اش دستگیر می شود.

وی پیش تر و پس از برگزاری مراسم 16 آذر در دانشگاه علم و صنعت بازداشت شده و پس از مدتی با قرار کفالت آزاد شده بود. به نظر می رسد که علت اصلی بازداشت مجدد وی تقریر نامه ای سرگشاده به علی لاریجانی و طرح برخی درخواست ها از طرف خانواده اش بوده است. در همین زمینه هفته گذشته دو تن دیگر از فعالین مدنی کرمانشاه به نام های اشکان مسیبیان و حمیدرضا مسیبیان بازداشت شدند.

همچنین دانشجویان علم و صنعت در پیامی به دانشجونیوز هر گونه دخالت کامران آسا در برگزاری مراسم سالگرد شهید کیانوش آسا را رد کرده اند. روز سه شنبه هفته گذشته صدها تن از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت و علی رغم فضای به شدت امنیتی حاکم، در مراسم بزرگداشت کیانوش آسا شرکت کرده بودند.