جمعه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۹
دیدار جمعی از روزنامه‌نگاران با خانواده‌های مفيدی، نظرآهاری و هدايت

کمیته گزارشگران حقوق بشر: روز پنج شنبه، سیزدهم خرداد ۱۳۸۹، جمعی از روزنامه نگاران، به مناسبت روز مادر با خانواده های روزنامه نگاران در بند، بدرالسادات مفيدی، شيوا نظرآهاری و بهاره هدايت دیدار داشتد.

جمع مزبور ابتدا به دیدار خانواده بدرالسادات مفيدی، دبير «انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران» رفتند تا ضمن قدردانی از تلاش‌های وی روز مادر را به همسر و فرزندان این روزنامه‌نگار در بند تبریک گفته و لحظاتی را در کنار آنها به سر برند.

این روزنامه‌نگاران سپس به منزل مادر و پدر بهاره هدايت، عضو زنداني شورای مركزی دفتر تحكيم وحدت رفته و دقایقی را با مادر بهاره هدايت همراهی نمودند. آنها همچنين در این ديدار با قدردانی از همراهی‌های دانشجويان با روزنامه‌نگاران، آزادی همه فعالان دانشجويی كه هم‌اكنون در زندان هستند را خواستار شدند.

ایشان سپس به منزل پدر و مادر شيوا نظرآهاری، وب‌نگار زنداني رفتند تا اين روز را به مادر وی نيز تبريك بگويند.

لطف‌الله ميثمی، مديرمسوول نشريه «چشم‌انداز ايران»، بهروز گرانپايه، عليرضا رجايي و اسماعيل علوي از مديران «انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران»، سوسن شريعتی و محمد توسلی كه مقالات آنان در بسياری از روزنامه ها منتشر شده است، با حضور خود در جمع روزنامه نگاران ايرانی، بر خواسته‌های آنان مبني بر فك پلمپ دفتر «انجمن صنفی روزنامه نگاران ايران» به عنوان تنها نهاد صنفي مورد اعتماد روزنامه‌نگاران ايران و آزادي همه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی، تأكيد كردند.

گفتنی‌ست که همسران بدرالسادات مفيدی و مسعود باستانی (روزنامه‌نگاري كه دوران محكوميت خود را در زندان می‌گذراند) نیز گروه روزنامه نگاران را همراهي و در ديدار با خانواده زندانيان، از تلاش هاي همسران و مادران زندانيان سياسی و عقيدتی قدردانی كردند.

در حال حاضر تعداد بسياري از روزنامه نگاران و وب‌نگاران ايرانی در زندان بوده و يا با توديع وثيقه‌های سنگين منتظر برگزاری دادگاه هستند.