چهارشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۸۹
وکلای مدافع علی اکبر باغانی، دبیر کل زندانی کانون صنفی معلمان، خواستار آزادی او شدند


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی : وکلای مدافع علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران که از ۸ اردیبهشت در زندان است، با تنظیم دادخواستی خطاب به دادستان تهران اعتراض خود را مبنی بر تداوم بازداشت او اعلام کردند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، پیمان حاج محمودعطار و مصطفی ترک همدانی دو وکیل مدافع علی اکبر باغانی در نامه ای به عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن اعتراض با بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، صدور قرار بازداشت او را برخلاف قانون دانسته و خواستار سرعت بخشیدن به پرونده موکل خود شدند.

وکلای مدافع علی اکبر باغانی خطاب به دادستان نوشته اند که آقای باغانی از اتهامات خود بی اطلاع است و حتی نمی داند پرونده اش در کدام شعبه دادگاه رسیدگی می شود.

علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، به همراه محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در روز هشتم اردیبهشت یعنی ۴ روز قبل از روز معلم دستگیر و روانه زندان اوین شدند.

خانواده این دو فعال فرهنگی به تازگی از محل بازداشت آنها در بند ۲۰۹ آگاه شده اند، نسبت به تداوم بازداشت و وضعیت بلاتکلیفی آنها ابراز نگرانی کرده اند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها: