یکشنبه، خرداد ۰۲، ۱۳۸۹
پیام سحرخیز به جعفر پناهی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: عیسی سحرخیز روزنامه نگار اصلاح طلب دربند، در پیامی از زندان گوهردشت به جعفر پناهی از وی خواست تا با شکستن اعتصاب غذای خود شاهدی گویا برای نسل های آینده باشد تا آیندگان بدانند در حریان انتخابات چه بر سر مردم ایران آمد.

به گزارش دویچه وله، عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار محبوس در زندان گوهردشت، روز شنبه اول خرداد پیامی به جعفر پناهی در زندان اوین فرستاد. وی از این کارگردان سینما خواسته تا با شکستن اعتصاب غذا، شاهدی گویا برای نسل‌های ‌آینده باشد تا بدانند پس از انتخابات چه بر سر مردم آمد. سحرخیز در این پیام، خطاب به پناهی گفته که «آزادی به راویان هنرمندی چون تو نیاز دارد. برای آزادی بمان و اعتصاب‌ات را بشکن.»

جعفر پناهی از روز دهم اسفند سال ۸۸ دربازداشت به‌سر می‌برد. اتهام وی رسما اعلام نشده اما گفته می‌شود که دلیل دستگیری او، ساختن فیلمی علیه جمهوری اسلامی است. این کارگردان سینما از سه‌‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در اعتراض به رفتار زندانبانان و تهدید نیروهای امنیتی به دستگیری اعضای خانواده‌اش، اعتصاب غذا کرده است.

پیش از این شیرین عبادی، دارنده جایزه نوبل صلح نیز در پیامی از نوری‌زاد و پناهی خواسته بود اعتصاب غذای خود را ادامه ندهند.