شنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۹
دادگاه بهاره هدايت برگزار شد
‌چهارشنبه هفته گذشته جلسه رسيدگي به اتهامات بهاره هدايت از فعالان دانشجويي در شعبه 28 با حضور رييس شعبه و نماينده دادستان برگزار شد.

ایلنا: جلسه رسيدگي به اتهامات بهاره هدايت برگزار و بعد از اخذ آخرين دفاع ختم رسيدگي به پرونده از سوي شعبه 28 دادگاه انقلاب اعلام شد.

به گزارش ایلنا مهدي حجتي در خصوص آخرين وضعيت پرونده موكل خود گفت:‌ چهارشنبه هفته گذشته جلسه رسيدگي به اتهامات بهاره هدايت از فعالان دانشجويي در شعبه 28 با حضور رييس شعبه و نماينده دادستان برگزار شد.

وكيل هدايت با بيان اينكه به 6 اتهام موكلش در اين جلسه رسيدگي شد، ادامه داد: عمده اتهامات مطرح در اين جلسه فعاليت تبليغي عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه‌هاي بيگانه، توهين به رهبري، توهين به رييس جمهور، اخلال در نظم عمومي از طريق شركت در تجمعات غيرقانوني، ورود غيرقانوني و تخريب درب دانشگاه اميركبير هنگام ورود مهدي كروبي به اين دانشگاه بود.

حجتي اظهارداشت: روند دادگاه به صورت سوال و جواب بود و بعد از اينكه دفاعيات از موكلم اخذ شد به دادگاه اعلام كرديم كه با توجه به اين روند هيچ تفهيم اتهامي به موكلم صورت نگرفته است.

وي با بيان اينكه رسيدگي به اتهامات توهين به رييس جمهور، ورود غيرقانوني و تخريب درب دانشگاه امير كبير در صلاحيت دادگاه عمومي است، افزود: اين موضوع را به رييس دادگاه تذكر داديم اما ايشان اعلام كردند كه از رييس قوه قضاييه ابلاغ ويژه‌اي براي رسيدگي به اين جرائم دارند و در كنار رسيدگي به اتهامات در صلاحيت دادگاه انقلاب مي‌توانند، اتهاماتي را كه در صلاحيت دادگاه عمومي است را نيز رسيدگي كند.

حجتي تاكبد كرد: طبق موازين حقوقي قاضي صلاحيت خود را از دادگاه مي گيرد نه اينكه دادگاه صلاحيت خود را از قاضي بگيرد و علي‌الاصول قاضي حق ندارد به موضوعي كه صلاحيت رسيدگي به آن را ندارد، رسيدگي كند.

وكيل هدايت خاطرنشان كرد: در پايان جلسه، رييس دادگاه ضمن اخذ آخرين دفاع، ختم جلسه رسيدگي را اعلام و قرار شد وكلاي پرونده ظرف يك هفته لايحه دفاعيه خود را به دادگاه ارائه دهند.