چهارشنبه، اردیبهشت ۲۹، ۱۳۸۹
خلیل بهرامیان: ممکن است شیرکو معارفی را هم بی خبر اعدام کنند

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: خلیل بهرامیان وکیل مدافع فرزاد کمانگر ضمن اشاره به پذیرفتن وکالت شیرکوه عارفی و حبیب الله گل پری پور، با اظهار نگرانی از وضعیت این دو زندانی گفت: «من وکالت شیرکوه عارفی را پذیرفته ام که در زندان سقز محکوم به اعدام شده است و همچنین وکالت حبیب الله گل پری پور که در زندان مهاباد برایش حکم اعدام صادر شده است که اتهام هر دو این دو زندانی کرد، اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده و برایشان حکم محاربه صادر کرده اند و نگرانم که مثل همان موارد قبلی که هیچ پاسخی ندادند و بی خبر اعدام شدند، باز این مساله تکرار شود.»

خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر، در مصاحبه ای با جرس در پاسخ به ادعای جعفری دولت آبادی مبنی بر طی روند قانونی محاکمه محکومین به اعدامی که روز 19 اردیبهشت بدون اطلاع خانواده و وکلایشان اعدام شده بودند گفت: ظاهرا آقای دولت آبادی به دلیل مشغله های زیادی که این روزها دارند، فرصت مطالعه پرونده را پیدا نکرده اند، و واقعیت غیر از این است.

بهرامیان در رد اعای دولت آبادی در مورد درخواست تجدید نظر در احکام صادره را که گفته بود «اگر وكيل آنها درخواست ماده ١٨ ‌کرده بود، بايد موضوع را در مراجع رسمي پيگيري‌ مي‌كرد» گفت: «من در سال ۱۳۸۷ این درخواست را مطرح کردم و آن زمان اصلا ایشان نبودند و دادستان وقت هم آقای مرتضوی بود. برای همین می گویم اگر ایشان کم لطفی نکنند باید بگویند که تازه قبل از عید متوجه شدند که پرونده در اتاق دادستانی بوده است و از همه مهمتر حداقل به این پرسش باید پاسخ می دادند که اگر بنا بر اجرای حکم بود و نه رسیدگی به درخواست ماده ۱۸، پس چرا مراتب اجرای حکم را بر اساس قوانین حقوقی و شرعی به وکیل پرونده اطلاع ندادند، من به عنوان وکیل و در مقام دفاع عرض می کنم چرا وقتی دادستان دستور اجرای حکم اعدام را صادر کرد بر اساس همان قوانین اسلامی، برای آخرین وداع موکلان من و خانواده هایشان، وکیل را در جریان حکمی که صادر کرده بودند قرار ندادند، اگر به همین یک پرسش جواب دهند همه ملت را از شبهه های به وجود آمده نجات خواهند داد.»

وی در ادامه صحبت های خود افزود: «بنده به عنوان وکیل پرونده و آقای دولت آبادی به عنوان دادستان مجاز نیسیتم مطالبی را بیان کنیم که فاقد دلیل باشد، همین جا اعلام می کنم در صورتی که در یک بررسی کارشناسانه و عادلانه به این پرونده ها نگاه شود، اگر سر سوزنی دلیل پیدا شود که این اتهامات درست بوده است، من حاضرم هر گونه مجازاتی که دستگاه قضایی برایم در نظر بگیرد را بپذیرم.»

خلیل بهرامیان در مورد اتهامات منسوب به فرزاد کمانگر گفت: «در کیفرخواست فرزاد کمانگر فقط مساله عضویت در پژاک عنوان شده و هیچ دلیلی هم ارائه نشده است. موکل من بی گناه اعدام شده است».