دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۸۹
محکومیت سینا گلچین به ۴ سال و نیم حبس قطعی در دادگاه تجدید نظر
سینا گلچین دانشجوی رشته عمران دانشگاه آزاد تهران مرکز که ۱۷ دی ماه سال گذشته به اتهام شرکت در راهپیمایی روز عاشورا توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد، در دادگاه تجدید نظر به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش دانشجونیوز حکم اولیه این دانشجو ۸ سال حبس تعزیری بود که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود.

این دانشجوی ۲۰ ساله که پیش از بازداشت فعالیت سیاسی نداشته است پس از تحمل آزارهای فراوان جسمی و روحی از سوی بازجویان مجبور به حضور در دادگاه های نمایشی تلویزیونی شد.

سینا گلچین در هنگام محاکمه فاقد وکیل مدافع بوده، و تنها پس از صدور حکم زندان، خانواده وی موفق به اخذ وکیل و پیگیری درخواست تجدید نظر این زندانی شده اند.

علی رغم درخواست های مکرر خانواده وی برای اخذ مرخصی این دانشجوی زندانی تنها یک بار به مدت ۱۰ روز به مرخصی آمد. در مدت مرخصی بازجویان وی با تماس های مکرر و ایجاد مزاحمت برای وی و خانواده اش از او می خواستند به مصاحبه های اجباری دیگری تن دهد تا آنجا که یک بار بازجویان با هجوم و ورود به منزل شخصی این دانشجو به تهدید حضوری وی پرداختند. خودداری سینا گلچین از مصاحبه اجباری در نهایت موجب شد که پس از ۱۰ روز وی را به زندان باز گردانند.

وی هم اکنون دربند ۳۵۰ زندان اوین در حبس است.