جمعه، خرداد ۰۷، ۱۳۸۹
اطلاعیه جبهه مشارکت در پی بازگشت دبیرکل این حزب به زندان
جبهه مشارکت در اطلاعیه ای با اعتراض شدید نسبت به فراخواندن دبیرکل این حزب به زندان آن را عملی بی سابقه دانسته است که فردی بخاطر برگزاری مراسم عروسی فرزندنش به زندان فراخوانده شود.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بازگرداندن دوباره جناب آقای دکتر محسن میردامادی دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی به زندان باعث تاسف عمیق همه کسانی شد که عدالت و آزادی را جستجو می کنند.

این اقدام منفعلانه که به دلیل جرم غیر قابل بخشش برگزاری مراسم جشن عروسی فرزند ایشان صورت گرفته است در تاریخ حیات بشر و در پرونده عملکرد دادگستریهای جهان بی سابقه و منحصر به فرد باقی خواهد ماند.

اما از منظر تحلیل وقایع کشور، این کار نیروهای امنیتی-نظامی را باید به مثابه اعلام رسمی شکست پروژه سرکوب و قلع و قمع هر صدای منتقد به ویژه اصلاح طلبان سرافراز تلقی کرد.

این اقدام نابخردانه نشانه تعمیق و فراگیری اصلاحات در قالب جنبش سبزو هراس مخالفان سرکوبگر آن از این جنبش مردمی است.

اما برای همه دلدادگان امام و انقلاب اسلامی بسیار تلخ است که در ماه امام ومردم، ماه دفاع از حقوق شهروندی و عزت ایران، ماه مبارزه با استبداد و اقتدارگرایی شاهد آن باشند که عده ای با مصادره نهادهای قانونی و با سوء استفاده از قوه قهریه به خود اجازه می دهند تا تمام دستاوردهای عظیم ملت را بر باد دهند و عملا تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی را اثبات کنند و با این رفتارهای عجیب و باور نکردنی به آرمانهای مقدس انقلاب جفا روا دارند.

تاسف آنجا است که بخشی ازنیروهای نظامی و امنیتی با سلطه بر بخشی از قوه قضاییه نه فقط استقلال این قوه را مخدوش کرده اند بلکه به حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ضربات جبران ناپذیری وارد می کنند.

ما مصرانه از رییس محترم قوه قضاییه می خواهیم حد اقل به حیثیت صنفی این قوه حساسیت داشته باشند و نسبت به این دخالتهای غیر قانونی واکنش نشان دهند و اجازه ندهند آبروی کارکنان شریف دادگستری ملعبه دست کسانی قرار گیرد که برای جبران شکست خود حاضرند همه چیز و همه کس را فدا کنند.

اما پیام دستگیری مجدد دبیر کل جبهه مشارکت ایران اسلامی برای مردم عزیز ما جز این نیست که اصلاحات و جنبش سبز زنده است و توانمند تر از قبل به پیش می رود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی
پنجم خردادماه