پنجشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۹
بیانیه جمعی از دانشجویان داشگاه تهران در پی اعتصاب غذای مجید توکلی
جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در پی اعتصاب غذای مجید توکلی و در حمایت از وی اقدام به انتشار بیانیه ای کردن که در آن اعلام داشتند، در صورت سر ننهادن به خواسته های مجید، ما نیز همپای وی دست به اعتصاب غذا خواهیم زد و امتحاناتمان تعطیل می کنیم.

متن کامل این بیانیه به شرخ زیر می باشد:

سیصد گل سرخ، یك گل نصرانی
ما را ز سر بریده میترسانی؟
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

در آستانۀ کودتای ننگین اتنخابات ، فشارها بر دانشجویان و دانشگاهی بالاخص دانشجویان دربند دوچندان گشته‌است. همانان که هیچگاه شهامت خوشنام زیستن را در خود نمی‌دیدند، زندگی را بر آزادی‌خواهان و دانشجویان سخت‌تر کردند تا بل بر بر جنایات خویش سرپوش نهند و اعمال ننگین دیکتاتور را مخفی نگه دارند. فشارها تا آنجا بالا گرفت که حتی ترس از آنان که هم‌اکنون نیز در چنگال خویش هستند رعشه بر اندامشان انداخته بطوریکه برخی را به زندان‌های مخوف و دهشناک گوهردشت و رجایی‌شهر و پردیس کرج بردند و چندی را علیرغم اتمام براحل دادرسی به سلول‌های تنگ و تاریک انفرادی انتقال دادند. در این میان شرف جنبش دانشجویی ایران، آزادۀ دربند، مجید توکلی تحت فشارهای سخت و صدچندان عُمال دیکتاتور قرار گرفته است و به دلایل نامعلوم به سلول انفرادی برده شد. وی نیز در واکنش به این اقدام سفاکانه دست به اعتصاب غذای خشک و نامحدود برای دستیابی به حقوق حَقّه‌اش زده و درحال پرپر شدن است.

در این زمانۀ عسرت‌بار ما دانشجویان دانشگاه تهران بر خود لازم می‌دانیم تا در اعتراض به این اقدام جنایت‌کارانۀ حاکمیت و همراهی و همدلی با یار دبستانی دربندمان، فریاد خود را به رسایی شرافت شرف جنبش دانشجویی ایران به گوش ملت ایران و تمام آزادگاه جهان برسانیم. ما همچنین به حاکمیت تمامیت‌خواه هشدار می‌دهیم در صورت عدم توجه به خواسته‌های مجید توکلی و آزادی هرچه سریع‌تر وی، ما نیز هم‌پای او دست به اعتصاب غذای ادامه دار سراسری در دانشگاه تهران خواهیم زد و در صورت عدم شنیدن صدای خویش و تحقق خواسته‌مان از حضور در امتحانات سرباز میزنیم و با عدم حضور خویش بر سر امتحانات اعتراض خویش را دوباره اعلام می کنیم.

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران

5/3/1389