دوشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۸۹
بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در محکومیت احکام دادگاه میلاد اسدی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: دانشجویان دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی تهران با انتشار بیانیه ای نسبت به صدور حکم 7 سال حبس برای میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دانشجوی این دانشگاه اعتراض کردند. در این بیانیه دانشجویان دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی با اشاره به روند بازداشت و محکومیت دانشجویان این دانشگاه در سال جاری توسط وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب، این روند را به منظور ایجاد فضای رعب و مسکوت کردن فضای اعتراضی و انتقادی عنوان کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
آنچه در طول یک سال بر معترضین ومخالفین حکومتی گذشت بسیارسخت وتکان دهنده بود. بازداشت ها ،شکنجه ها ، تبعیدها و تهمت ها که هرروز از تریبون های رسمی نظام از مردم کوچه و خیابان تا فعالین سیاسی و اجتماعی را گریبانگیر بود.توهمی از توطئه یا یک نوع ترس ازفروپاشی و اضمحلال –که همواره با گوشت و خون دیکتاتوران عجین شده- تنها نتیجه اش به خاک وخون کشیدن جان مردمان کوچه و خیابان و سرکوب و به خفقان کشیدن کوچکترین صداهای اعتراض و انتقاد آن هم به بدترین شیوه ها و غیر انسانی ترین روشهاست. کوچکترین صحنه های این وقایع کافی بود تا قلب هر انسانی را به درد مردم ضجر کشیده و بغض در گلومانده، به تپش درآورد و روح آدمی را از این همه ظلم و بی عدالتی به ستوه کشاند.

اما با یک نگاه مثبت بین می توان به عایدی این همه دل خوش کرد. و آن آگاه سازی و به صحنه آمدن و شناخت روزافزون مردم از بی عدالتی کسانی است که خود را والی وقیم ملت می دانند و در عین حال پوشالی و تهی بودن قدرتی که به دلیل ترس از دست دادنش زمین وآسمان را به هم گره می زنند.
در این میان تبر بی عدالتی بر جان سرو قامتانی فرو می آید که بی گناه و بی ریا در چارچوب قانون و در راستای اعتلای سیاسی وفرهنگی جامعه شان قدم گذارده اند. و چون همیشه احکام سنگین ، ناعادلانه و مغرضانه برای دانشجویان و فرزندان ملت تنها نشان از واهمه حکومت گران از دگراندیشان و منتقدین دانشگاهی است.

دانشگاه خواجه نصیرهمچون دیگر دانشگاههای کشور از این روال مستثنی نبود و در طول این اعتراضات یکساله 13 بازداشتی، چندین احضاربه کمیته پیگیری وزارت اطلاعات و دادگاه انقلاب و جمعا 11 سال زندانی برای دانشجویان بازداشتی- میلاد اسدی، سهیل محمدی و علی پرویز- را متحمل شد.

روند رفتار با فعالان دانشجویی و معترضین به وضوح نشان می دهد که تمامی این برخوردها به منظور ایجاد فضای رعب و مسکوت کردن فضای اعتراضی وانتقادی است.

از آن جمله به تعویق انداختن برگزاری دادگاههای میلاد اسدی و بهاره هدایت دوفعال دانشجویی و اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در آستانه خرداد ماه و صدور احکام ناعادلانه (میلاد اسدی 7سال و بهاره هدایت 9.5سال) بی هیچ دلیل موجه حقوقی و قانونی با کلیشه های لغتی اقدام علیه امنیت ملی و تبانی علیه نظام و ... تنها برای انجام تسویه حساب های قبلی و فضاسازی برای جلوگیری از هرگونه اعتراض و انتقاد است.

بی شک در سیستم حکومتی اینچنینی که احکام اعدام هر چند مدت یکبار به راحتی اجرا می شوند و علیرغم همه اعتراضات داخلی و بین المللی زندانی بی آنکه بداند چه سرنوشتی در انتظارش است به پای چوبه اعدام برده می شود،مطمئنا عرصه خبررسانی وانتشار اخبار و وقایع، وحشت زا ترین نقطه برای برای تهدید امنیت خاطریست که درسایه قدرت میان تهی وپوشالی شان کسب کرده اند، و برآیند این تزویرها فیلترینگ سایت های خبررسانی و بازداشت خبرنگاران و توقیف نشریات مخالف است.

بدی وسیله دانشجویان دانشگاه خواجه نصیربه همراه تمامی آحاد روشن فکری اقدامات سرکوبگرانه نظام برای حذف منتقدین و فعالین سیاسی و دانشجویی را محکوم میکنند واعلام میدارند که تا تحقق خواسته های برحق و انسانی خود که در راس آن آزادی تمامی زندانیان سیاسی علی الخصوص دانشجویان زندانی است ساکت نمی نشینند و این قبیل اعمال نخ نما شده ی حکومت را تنها راهی برای اضمحلال و افول ساختار درونی نظام تلقی می کند.

"باش تا نفرین دوزخ از تو چه سازد
که مادران سیاه پوش
داغ داران زیباترین فرزندان آفتاب و باد
هنوز از سجاده ها
سر بر نگرفته اند "