یکشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۹
اعدام غیرمنتظره فرزاد کمانگر و چهار زندانی دیگر
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: جمهوری اسلامی سحرگاه امروز در اقدامی غیرمنتظره، حکم اعدام پنج زندانی سیاسی را به اجرا درآورد.

فرزاد كمانگر، علي حيدريان، فرهاد وكيلي، شيرين علم‌هولي و مهدي اسلاميان سحرگاه امروز در زندان اوین اعدام شدند.

خبرگزاری فارس ضمن انتشار این خبر، نامبردگان را متهم به بمب‌گذاري در مراكز دولتي و مردمي نمود و این در حالی است که با وجود ماه ها شکنجه و فشارهای شدید جسمی و روحی به متهمان فوق، این اتهام در مورد هیچ یک از نامبردگان به اثبات نرسید و ایشان در دادگاه هایی که بیش از چند دقیقه به طول نیانجامید، بدون حضور وکیل محاکمه شدند.

لازم به ذکر است که علیرغم اخبار کذب منتشره از سوی رسانه های دولتی مبنی بر حضور وکلای متهمین در تمام مراحل دادرسي، متهمین فوق از داشتن وکیل محروم بوده و یا از حضور وکلای آنان در جلسه دادگاه ممانعت به عمل آمده بود.

خلیل بهرامیان، وکیل فرزاد کمانگر نیز دقایقی پس از انتشار این خبر گفت که «هیچ‌گونه اطلاعی از اعدام این افراد ندارد.» وی اضافه کرد که برای اطلاع از صحت خبر به دادستانی تهران مراجعه خواهد کرد.

فرزداد کمانگر از فعالین مدنی بود که به شغل آموزگاری اشتغال داشت. وی در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت شد و در طول ماه‌ها بازداشت تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی قرار گرفت.

لازم به یادآوری است، سال گذشته نیز جمهوری اسلامی جهت جلوگیری از واکنش های احتمالی، دلارا دارابی را بدون اطلاع قبلی و بدون حضور وکیل و خانواده وی اعدام کرد.

برچسب‌ها: