پنجشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۹
تشدید فشار بر نوید خانجانی و ادامه بازجویی‌ از وی

نوید خانجانی، فعال مدنی و دانشجویی، همچنان در بند متعلق به سپاه، تحت بازجویی شدید و فشار برای پذیرفتن اتهاماتی «سنگین» قرار دارد.

وی در بند متعلق به سپاه در زندان اوین، به طور مداوم تحت بازجویی‌های شدید و طولانی‌مدت برای پذیرفتن اتهاماتی سنگین قرار دارد. به گفته خانواده خانجانی، وی در هفته دوبار با منزل تماس تلفنی دارد که این تماس‌ها در حضور بازجو‌ برقرار می‌شود.

خانجانی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، ۱۲ اسفند در منزل پدری‌اش در اصفهان بازداشت شد. وی به دلیل اعتقاد به آیین بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم شده و در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیری را در زمینه حق تحصیل انجام داده است.

نوید خانجانی فعال حقوق بشر و حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران و از پایه گذاران کمیته حق تحصیل در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است. وی پیش از این مسئول کمیته حق تحصیل در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بوده است ولی هم اکنون از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر می‌باشد.

وی آخرین و تنها مصاحبه علیرضا داوودی از دانشجویان آزادی‌خواه و برابری‌طلب را پس از آزادی از زندان و پیش از مرگ مشکوک وی تهیه نموده بود که فایل صوتی این گفتگو پس از مرگ علیرضا داوودی منتشر شد.