چهارشنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۹
نیاز فوری علی بيکس به پزشک در بیرون از زندان


علی بيکس ، عضو کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، به علت فشارهای وارد شده در زندان و فضای غیر بهداشتی حاکم دچار عفونت لثه و دهان شده و به درمان فوری در خارج از زندان اوین نیز دارد. علی بیکس علارغم اینکه از ۲۴ خردادماه گذشته در زندان است اما پس از گذشت نزدیک ده ماه بازداشت هنور امکان استفاده از مرخصی را نداشته است.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، علی بیکس عضو این نهاد مدافع حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی، چندین بار خواستار آن شده است که در بیرون از زندان مورد معالجه قرار بگیرد اما به دنبال صدور حکم هفت سال زندان برای او امکان استفاده از مرخصی فراهم نشده است. از آنجائیکه امکانات پزشکی در بند ۳۵۰ زندان اوین محدود است بیم آن می رود که بیماری او تشدید شده و تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

خانواده این فعال مدنی و حقوق بشری به شدت از این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فرزندشان برای معالجه فوری شده اند.

علی بیکس سابقه رهبری جنبش دانشجویی در تبریز را دارد که به دلیل سازماندهی تظاهراتی در دانشگاه تبریز همزمان با تظاهرات ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ کوی دانشگاه نزدیک یک سال و نیم را در زندان تبریز گذرانده است.

این مدافع حقوق بشر دارای دکترای تاريخ است و در حوزه روزنامه نگاری نیز فعالیت داشته است. او در طی چند سال گذشته تلاش های زیادی برای کمک به زندانیان سیاسی کمتر شناحته شده انجام داده و به همین دلیل و نیز همکاری با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

ماموران اطلاعات در زمان بازجویی او را منافق خوانده و گفته بودند کمیته شما نیز محل تجمع منافقین است.

علی بيکس در حالی که به شدت از بیماری دهان و دندان رنج می برد، در انتظار نتيجه دادگاه تجديد نظر از حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سر می برد که او را به ۷ سال زندان محکوم کرده است.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواستار آزادی فوری علی بیکش از زندان است. به اعتقاد این کمیته او جرمی مرتکب نشده و تنها در راستای دفاع از حقوق بشر کوشش کرده است.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

تهران چهارشنبه ۱۸ فروردین

برچسب‌ها: