چهارشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۹
حکم سه سال حبس تعزیری برای حسین باستانی‌نژاد، مهرداد ورشوئی و فرامرز عبدالله‌نژاد
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: حکم سه سال حبس تعزیری برای حسین باستانی‌نژاد، مهرداد ورشوئی و فرامرز عبدالله‌نژاد، سه تن از متهمان وقایع پس از انتخابات، در دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

این متهمان اکنون در بند ۳۵۰ نگهداری می‌شوند و ماه‌ها از بازداشت آنان می‌گذرد.این سه متهم، از افراد حاضر در دادگاه‌های موسوم به رسیدگی به عوامل حوادث پس از انتخابات بودند. مهرداد ورشوئی، یکی از این متهمان از ۳۰ خرداد سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، در دادگاه روز ۲۵ مرداد سال گذشته، مهرداد ورشوئی که ۵۵ سال دارد به ضرب و شتم ماموران بسیج حین انجام وظیفه، اقدام علیه امنیت کشور به دلیل بر هم زدن امنیت عمومی، ایجاد شبهه جعل و تقلب در انتخابات، سلب اعتماد عمومی از حاکمیت، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و حرکات غیر متعارف و مشارکت در تخریب اموال عمومی و خصوصی متهم شد.

حسین باستانی‌نژاد، متهم ۶۰ ساله نیز در دادگاه اظهار داشت:‌ «تصویری که از من در هنگام ضرب و جرح این بسیجی گرفته شده است، تصدیق می‌کنم اما دخالتی در این اقدام نداشته‌ام و فقط در گوشه‌ای از این کادر حضور دارم.»

نام فرامرز عبدالله‌نژاد، متهم ۲۵ ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق نیز در کیفرخواست دادگاه مذکور وجود داشت. در این کیفرخواست آمده است: «آقای فرامرز عبدالله نژاد فرزند رحیم، به عنوان یکی از عوامل اغتشاش در حمله و تمرد نسبت به مأمورین بسیج در خیابان آزادی مشارکت داشته است. عکس متهم حین ارتکاب جرم توسط رسانه‌های خبری منتشر شده است.»