پنجشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۹
صدور کیفرخواست و ارسال پرونده علی ملیحی به دادگاه

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای ضمن اعلام میزان مجازات تعدادی از فعالان سیاسی، اعلام کرده است که پرونده علی ملیحی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

وی که مسئولیت روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران را بر عهده داشت روز 20 بهمن ماه در منزل و توام با اعمال خشونت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و 31 روز را در انفرادی های بند 240 اوین گذراند.

ملیحی پس از عدم پذیرش اتهاماتی که به وی منتصب گردیده بود مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و در اعتراض به این مساله به مدت چهار روز دست به اعتصاب غذا زد.

پرونده علی ملیحی در شرایطی از سوی شعبه هفتم دادسرای امنیت تهران مستقر در زندان اوین به دادگاه ارسال می شود که رضا زارعی وکیل وی بارها اعلام کرده بود که دادسرا حتی از ثبت وکالتنامه ای که آقای ملیحی پیش از بازداشت در اختیار او قرار داده بود در این پرونده ممانعت به عمل می آورد.

لازم به یادآوری است که در روزهای پایانی سال گذشته جواد ملیحی پدر علی ملیحی با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان تهران ضمن تاکید بر نقض حقوق فرزندش تصریح کرده بود: "سی سال پیش قرار نبود فرزندانمان را در سلول انفرادی زیر مشت و لگد بگیرند".

برچسب‌ها: