پنجشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۹
کمیته حمایت از روزنامه نگاران تهدید مازیار بهاری را محکوم کرد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: کمیته حمایت از روزنامه نگاران، تهدید تلفنی مازیار بهاری، خبرنگار نشریه نیوزویک را شیوه حکومت ایران برای ارعاب روزنامه نگاران منتقد دانست و آن را محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه ای که روز دوشنبه ۱۹ آوریل منتشر کرد، از حکومت ایران خواست تا از تهدید و ارعاب روزنامه نگاران منتقد دست بردارد.

مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی- کانادایی هفته نامه نیوزویک، روز دوشنبه اعلام کرد که فردی ناشناس در تماس تلفنی به یکی از بستگانش گفته است که "به مازیار بگویید که مواظب حرف زدنش باشد و فکر نکند که چون خارج از ایران است، ما به او دسترسی نداریم."

در بیانیه کمیته حمایت از روزنامه نگاران از قول جوئل سایمون، مدیر اجرایی این کمیته آمده است: "حکومت ایران به شیوه اش در آزار و رفتارهای خشن برای ساکت کردن صداهای منتقد ادامه می دهد و تازه ترین گواه این موضوع تهدید تلفنی همکارمان مازیار بهاری است."

بهاری سال گذشته برای پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری ایران به این کشور رفته بود، اما یک روز پس از انتخابات بازداشت شد و مدت ۱۱۸ روز را در زندان انفرادی گذراند.

این کمیته پیشتر در گزارش سال ۲۰۰۹ خود به سرکوب شدید روزنامه نگاران در ایران در سال گذشته اشاره کرده و ایران را بزرگترین زندان روزنامه نگاران نامیده بود.