یکشنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۹
عدم توان تامین وثیقه 5 میلیارد ریالی و ادامه بازداشت مهدیه گلرو

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: با گذشت چند هفته از صدور قرار وثیقه برای مهدیه گلرو، این دانشجوی دربند به علت عدم توان تامین این وثیقه همچنان در بازداشت به سر می برد.

دادگاه این فعال دانشجویی روز 15 فروردین، بدون اعلام قبلی و بدون حضور وکیل وی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی برگزار شد. اتهامات گلرو در این دادگاه «تبلیغ علیه نظام»، «تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «ارتباط و همکاری با منافقین» عنوان شد.

در این دادگاه، قاضی پرونده، برای وی وثیقه 7 میلیارد ریالی صادر کرده بود که پس از کش و قوس های فراوان و درخواست های مکرر خانواده گلرو برای کاستن از میزان وثیقه تعیین شده، قاضی پرونده نهایتا میران وثیقه را به 5 میلیارد ریال کاهش داد که باز هم به علت عدم توان خانواده این دانشجوی دربند در تامین این میزان وثیقه وی همچنان در بازداشت به سر می برد.

وحيد لعلی‌پور، همسر مهديه گلرو نیز چندی پیش در این باره اظهار کرد که «مشکل اين‌جاست که توديع وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی نيز از توان ما خارج است والا حتی يک لحظه هم درنگ نمی‌کرديم و نمی‌گذاشتيم يک شب بيش تر مهديه عزيزم در بند بماند. ما چاره‌ای نداريم جز اين‌که ببينيم آيا دادگاه راضی می‌شود وثيقه‌ای را که خانواده مهديه به سختی تهيه کرده‌اند قبول کند يا نه؟»

وی پیش از این نیز در تاریخ ۱۲ آذرماه سال گذشته بازداشت و به اتهامات واهی که «تبلیغ علیه نظام از طریق مقالاتی که باعث سیاه‌نمایی می‌شود» و «مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» و «نشر اکاذیب» عنوان شده بود، به به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است. و با احتساب حکم 2 سال و چهار ماه حبس تعزیری دادگاه 15 فروردین، این فعال دانشجویی جمعا به 3 سال و چهار ماه زندان محکوم گردید.

مهدیه گلرو، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه و عضو شورای دفاع از حق تحصیل و همچنین از اعضای فعال کمیته دفاع از حقوق شهروندی ستاد مرکزی مهدی کروبی، در تاریخ ۱۲ آذرماه به همراه همسرش در منزل شخصیشان بازداشت شدند.