سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۹
صدور حکم 2 سال حبس برای محسن غمین دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک

شعبه ی 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، محسن غمین از فعالین دانشجویی طیف چپ را محکوم به تحمل حبس نمود. این دانشجوی در روز 13 آذر 1386 و در پی بازداشت های جمعی و سازمان یافته ی فعالین دانشجویی دستگیر شده بود.

محسن غمین دانشجوی دانشکده عمران دانشگاه پلی تکنیک و از دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب، به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" به 2 "سال حبس تعزیری" محکوم شده است.

اين فعال دانشجويی آذرماه سال ۸۶ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و مدت ۴۸ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين به سر برد و سپس به قيد وثيقه موقتاً آزاد شد. وی همچنين در اسفند ۸۷ در جريان اعتراض دانشجويان پلی تکنيک به دفن شهيد دانشگاه از سوی کميته انضباطی دانشگاه به دو ترم محروميت از تحصيل با احتساب سنوات محکوم شد و مدت يکسال به دانشگاه ممنوع الورود شده بود.

شایان ذکر است وی در پی بازداشت های جمعی و سازمان یافته ی فعالین دانشجویی در آذرماه سال 86 که دستکم 30 تن از دانشجویان چپ بازداشت شدند، دستگیر و در دوران حبس تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفت. وی اوایل بهمن ماه همان سال با تودیع وثیقه ی 80 میلیونی از زندان اوین آزاد شد.