دوشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۸۸
اعتصاب غذای زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين

 در دو روز گذشته زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در اعتراض به بلاتکليفی و عدم رسيدگی به پرونده‌هايشان در آستانه‌ عيد نوروز دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.


بر اساس خبر دریافتی از سوی کميته گزارشگران حقوق بشر، گفتنی است در دو روز اخير، تماس تلفنی زندانيان اين بند با خانواده‌هايشان قطع شده است. در حالی که تنها چند روز به عيد نوروز باقی مانده بسياری از زندانيان سياسی که در ماه‌های اخير بازداشت شده‌اند، همچنان در بلاتکليفی به سر می‌برند و از تبديل قرار بازداشت آنان به قرار کفالت يا وثيقه جلوگيری می‌شود و به همين دليل زندانيان اين بند در اعتراض به بلاتکليفی خود، دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند و از دريافت غذا خودداری کردند.

پيش از اين،‌ گزارش‌هايی مبنی بر وضعيت نامناسب بند ۳۵۰ زندان اوين به دليل تراکم زندانيان و عدم رسيدگی پزشکی و بهداشتی منتشر شده بود.

در حالی که دادستان تهران،‌ در اظهاراتی نسبت به آزادی بازداشت‌شدگان پيش از عيد نوروز ابراز اميدواری کرده بود هنوز تعداد زيادی از زندانيان سياسی آزاد نشده‌اند و با وجود آزادی تعدادی، همچنان جمع کثيری از فعالان سياسی، مدنی و بازداشت‌شدگان وقايع پس از انتخابات در زندان به سر می‌برند.

برچسب‌ها: