سه‌شنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۸۸
صدور حکم اعدام برای یکی از متهمان حوادث عاشورا

عبدالرضا قنبری، متهم به محاربه به دلیل شرکت در تجمعات روز عاشورا ، با حکم قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده است. این در حالی است که وی از حق دادرسی عادلانه محروم بوده است.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، عبدالرضا قنبری معلم اهل پاک دشت ورامین، در یک روند غیرشفاف و بدون برخورداری از حق داشتن وکیل برای دفاع از خود و نیز تنظیم لایحه دفاعیه به اعدام محکوم شده است.


وی پس از بازداشت در تجمع روز عاشورا به بند امنیتی « ۲-الف » وابسته به اطلاعات سپاه منتقل شده و در آنجا تحت شکنجه قرار گرفته تا اعتراف دهد. ماموران سپاه پی از اخذ اعترافات کتبی و تلویزیونی، او را بند عمومی زندان اوین منتقل کرده اند. لازم به توضیح است که او با درخواست دادستان، بازجو و قاضی پرونده در روز ۹ اسفند با وعده آزادی تن به اعتراف تلویزیونی داده و روز بعد حکم اعدام را دریافت کرده است.


روند غیرشفاف و ناعادلانه دادرسی این نگرانی را افزایش داده است که او و دیگر متهمان حوادث روز عاشورا به چوبه دار سپرده شوند. دادستان تهران نیز خبر داده است که برای یازده تن از بازداشت شدگان روز عاشورا درخواست حکم اعدام کرده است.


عبد الرضا قنبری کارمند آموزش و پرورش و نویسنده پنج جلد کتاب است و در دانشگاه آزاد گرمسار، دانشگاه پیام نور پاکدشت، دانشگاه عالی کشاورزی گرمسار و نیز به عنوان معلم در مدارس برتر گرمسار و پاکدشت تدریس کرده است. او همچنین در طی سالهای۸۰ تا ۸۳ در کانون نویسندگان گرمسار مشغول فعالیت بوده است.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی