یکشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۸
فشار بر اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر ادامه دارد

روز پنج‌شنبه ششم اسفند‌ماه چندتن از اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر موفق شدند با خانواده‌های خود ملاقات کنند.

شیوا نظرآهاری در دیدار با خانواده‌اش از حضور خود در شعبه‌ی سوم بازپرسی دادگاه انقلاب خبر داد. شیوا در این دیدار تأکید نمود که گردش کار پرونده وی به پایان رسیده و با توجه به انجام مرحله بازپرسی در هفته گذشته امکان آزادی وی با تبدیل قرار بازداشت موقت به قرار وثیقه یا کفالت وجود دارد. شیوا نظرآهاری برخورد بازپرس پرونده را در این دیدار مناسب گزارش کرده است.

روحیه‌ی مهرداد رحیمی و سعید حائری دو فعال سیاسی - مدنی نیز طی ملاقات با خانواده‌شان مناسب گزارش شده است. سعید حائری در دیدار با خانواده‌اش اشاره نمود در پی آزادی‌ زندانیان سیاسی و خلوت شدن نسبی بند ۲۰۹ زندان اوین٬ وی به همراه دیگر همبندانش همچون طاهری از نهضت آزادی به یک سلولی که امکانات بیشتری همچون تلویزیون دارد، منتقل شده است. این فعال مدنی در این دیدار ابراز داشت با توجه به ارسال پرونده‌اش به دادگاه، امکان آزادی وی با تبدیل قرار وجود دارد و نسبت به این امر ابراز امیدواری نمود.

مهرداد رحیمی در دیدار با خانواده‌اش از احتمال اتمام بازجویی‌ها خبر داد. وی خاطرنشان کرد در روزهای اخیر بازجویی از وی به عمل نیامده و به سلولی با امکانات بیشتر همچون یخچال و تلویزیون منتقل شده و همچنین از حق مطالعه کتاب برخوردار است.

وضعیت روحی و جسمی کوهیار گودرزی دیگر عضو دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر، در ملاقات با مادرش مناسب نبوده است. یه گفته مادر این فعال حقوق بشر وی لاغر شده بود و در مورد اتهاماتش، بازهم به محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارجی اشاره نمود.

درحال حاضر ۶ تن از اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر در زندان اوین به سر می‌برند. سعید جلالی‌فر و سعید کلانکی دیگر اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر حدود ۱۰۰ روز است که در زندان اوین به سر می‌برند.

برچسب‌ها: