دوشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۸
بی خبری از وضعیت حشمت الله طبرزدی در زندان / کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - با گذشت ۵۵ روز از بازداشت مهندس حشمت اله طبرزدي دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران ، هنوز اطلاع دقیقی از محل نگهداری و وضعیت او در دست نیست و این ابهام خانواده او را در نگرانی عمیق فرو برده است.


به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی ، بر اساس گفته خانواده حشمت طبرزدی، او از زمان دستگیری در روز دوشنبه هفتم دی ماه تا به امروز تنها دو بار تماس تلفنی برقرار کرده اما اشاره ای به محل بازداشت خود نکرده است. همچنین مراجعه مکرر خانواده و محمد اولیایی فرد، وکیل مدافع، به دادگاه انقلاب نیز نتیجه ای در بر نداشته است. دادگاه انقلاب در پاسخ به مراجعات خانواده تنها گفته است که برای او قرار بازداشت دو ماهه صادر شده و پس از آن نیز روشن نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

حشمت طبرزدی که در چند سال گذشته نقش برجسته ای در سازماندهی اعتراضات مردمی داشته، در یک سال اخیر به دلیل تلاش های گسترده برای ایجاد همبستگی در میان نیروهای سیاسی و حقوق بشری سکولار، از سوی ماموران امنیتی به شدت تحت فشار قرار گرفت و بالاخره پس از چندین بار تهدید دستگیر شد.
او پیش از این چندین بار بازداشت و زندانی شده و بیش از هشت سال را در زندان های جمهوری اسلامی گذرانده است.

گفتني است از ديدگاه دبيركل جبهه دمكراتيك ايران راه حل نفي استبداد و برون رفت از بن بست سياسي كشور دگرگوني ساختاري ازطريق مبارزه عاري از خشونت است. طبرزدي پيش از اين بارها بر ناكارآمدي راهكارهاي اصلاح ساختار جمهوری اسلامی تاكيد نموده و بطور مشخص پيشنهاد رفراندوم ساختار سياسي را مورد پشتيباني قرار داد.


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران، دوشنبه ۳ اسفند ۸۸

برچسب‌ها: