پنجشنبه، بهمن ۲۹، ۱۳۸۸
محکومیت مرتضی سمیاری فعال دانشجویی به شش سال زندان / کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - مرتضی سمیاری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.
مرتضی سمیاری در تاریخ ۱۴ دی ماه بازداشت شد و در تاریخ ۱۰ بهمن ماه در دادگاه متهمان حوادث عاشورا به عنوان متهم ردیف دوم مورد محاکمه قرار گرفت. این فعال دانشجویی به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال و اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم شد. 
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی مرتضی سمیاری در حال حاضر در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین و در اتاقی چند نفره به سر می برد. 
گفتنی است که مرتضی سمیاری در جریان دادگاه به علت ملاقات انجام نشده با اعضای اتحادیه اروپا محاکمه شد. امری که واکنش و اعتراض خانم باربارا لخ بیلر رئیس هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر لغو شده به تهران را در پی داشت. او در نامه ای به مقامات ایرانی خواستار آزادی سمیاری به دلیل ملاقات انجام نشده شد. خانم بیلر در نامه خود به سفیر ایران در بروکسل خواستار آزادی بدون قید و شرط آقای سمیاری شد. همچنین گفتنی است مرتضی سمیاری در جلسه دادگاه گفت که وی در پاسخ به دعوت هیئت پارلمانی اروپا گفته که در صورتی که با وزارت خارجه ایران هماهنگ شود در این دیدار شرکت خواهد کرد. 


از سویی دیگر ماموران وزارت اطلاعات و دادستانی تهران در تلاشی مشترک در صدد هستند اعضای فعال دفتر تحکیم وحدت را در برابر دوربین های صدا و سیمای جمهوری اسلامی نادم و پشیمان نشان دهند. در چند روز گذشته دادستان تهران شخصا در بازجویی های بهاره هدایت حضور پیدا کرده و کوشیده است تا او را برای اعترافات تلویزیونی و نیز انحلال دفتر تحکیم وحدت تحت فشار قرار دهد.


مرتضی سمیاری، بهاره هدایت، میلاد اسدی، امین نظری و مهدی عربشاهی پنج عضو شورای مرکزی اتحادیه دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور ، دفتر تحکیم وحدت، هستند که در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برند.



 کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

برچسب‌ها: