سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸
کامران آسا برادر دانشجوی جان‌باخته کیانوش آسا بازداشت شد


 ظهر دوشنبه 16 آذر پس از برگزاری تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، کامران آسا که به دعوت دانشجویان این دانشگاه به نمایندگی از خانواده کیانوش آسا در مراسم روز دانشجو حضور یافته بود، هنگام خروج از دانشگاه علم و صنعت به همراه بیژن رضایی توسط نیروهای انتظامی مستقر در محل بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان، شب 17 آذر کامران آسا در تماس با خانواده ضمن اعلام خبر بازداشت خود و بیژن رضایی از محل نگهداری‌شان اظهار بى‌اطلاعى کرده است. خانواده کیانوش آسا و به ویژه مادر این دانشجوی کشته شده طی وقایع اخیر پس از انتخابات به شدت نگران وضعیت نگهداری و امنیت جانی کامران و همچنین بیژن رضایی هستند.

کیانوش آسا دانشجوی ترم آخر رشته‌ى مهندسی پتروشیمی در مقطع کارشناسی ارشد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ایران بود. وى در جریان تظاهرات میلیونی 25 خرداد در میدان آزادی تهران از سوی نیروهای مسلح وابسته به دولت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

 فاطمه فلاح و کامران آسا مادر و برادر کیانوش، اخیراً با نوشتن نامه‌اى به رییس قوه قضاییه و کمیته حقیقت یاب مجلس شورای اسلامی خواهان بررسی و روشن شدن زوایای پنهان شهادت این دانشجوی نخبه‌ی کُرد و شناسایی و مجازات عاملان این جنایات هولناک شدند.