دوشنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۸
بازداشت گسترده رهبران اپوزیسیون با دستور مستقیم مقامات ارشد رژیم
بازداشت گسترده رهبران اپوزیسیون با دستور مستقیم مقامات ارشد رژیم

 مقامات امنیتی وزارت اطلاعات در تصمیمی عاجل، تعدادی از فعالان سرشناس سیاسی و حقوق بشری از جمله حشمت طبرزدی ، ابراهیم یزدی و عماد باقی را دستگیر کردند.

 ماموران نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به دنبال به خون کشیدن اعتراضات و عزاداری های مسالمت آمیز مردم در تهران و تبریز در روز عاشورا، اقدام به دستگیری فعالان برجسته سیاسی و حقوق بشری کرده اند. حشمت طبرزدی ، ابراهیم یزدی، عماد باقی، هاله سحابی محمد طاهری، مرتضی حاجی، علیرضا بهشتی و مصطفی ایزدی از جمله این افراد هستند که به طرز نامناسبی دستگیر شده اند و منازل آنها مورد بازرسی قرار گرفته است.

 در همین زمینه حسن زارع زاده اردشیر، رییس کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، گفت که این دستگیری ها برای خنثی سازی فعالیت های اعتراضی صورت می گیرد چرا که ماموران امنیتی و نظامی با وقوع تظاهرات روز عاشورا غافلگیر شده اند و در اقدامی شتابزده تصمیم گرفته اند عده ای از نیروهای موثر جنبش سبز را که برای رژیم تهدید محسوب می شدند دستگیر کنند.

در چند روز گذشته نیز رشید اسماعیلی و مهدی عربشاهی دو فعال برجسته دانشجویی دستگیر شده بودند.

  بر اساس اطلاعات رسیده، مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی خواستار رفع بحران شده و از سپاه پاسداران خواسته اند در این زمینه و برای سرکوب معترضان نقش فعال تری داشته باشد. بر اساس تصمیم سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، دستگیری نیروهای فعال و تاثیر گذار همچنان ادامه خواهد داشت.

  حسن زارع زاده اردشیر در این باره گفت: از آنجاییکه شورای نگهبان و نهادهای نزدیک به رهبر و دولت جمهوری اسلامی قاطعانه گفته اند که باید چشم فتنه کور شد، نگرانی از سرکوب های شدید تر از روز عاشورا و دستگیری های اخیر ، وجود دارد.

 در جریان تظاهرات روز عاشورا نیز بیش از ۱۲۰۰ نفر دستگیر شده و به زندان های مختلف منتقل شده اند.

 کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواهان آزادی کلیه دستگیر شدگان است و از مجامع بین المللی می خوهد هر چه سریعتر با دخالت در روند سرکوب ها، شرایط آزادی زندانیان سیاسی را فراهم نمایند. رژیم جمهوری اسلامی در صورت تداوم سرکوب فعالان سیاسی و حقوق بشری، جز عمیق کردن بحران بر علیه خود ره به جایی نخواهد برد.

 کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
 تهران، ۷ دی ماه ۱۳۸۸