جمعه، دی ۰۴، ۱۳۸۸
بازداشت رشید اسماعیلی فعال دانشجویی محکوم است

رشید اسماعیلی، فعال سابق دانشجویی و عضو شورای سیاستگذاری سازمان ادوار تحکیم، شامگاه دیروز پنج شنبه سوم دی ماه توسط اداره اطلاعات اصفهان، بازداشت شد. وی از سوی اداره اطلاعات اصفهان احضار شده بود که پس از مراجعه به این اداره، بازداشت و به زندان اصفهان منتقل شده است.

این در حالی است که رشید اسماعیلی از بیماری جدی رنج می برد و به طور روزانه تحت نظر پزشک متخصص قرار داشت.

رشید اسماعیلی، دانشجوی محروم از تحصیل رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه علامه و همچنین عضو دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه های ایران است که همواره در طول دوران دانشجویی به دلیل فعالیت های دانشجویی با محدودیت و فشار های زیادی از سوی وزارت علوم و وزارت اطلاعات قرار گرفت.

رشید اسماعیلی یکی اعضای سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) است. اعضای این سازمان فعالی سیاسی بارها از سوی مقامات قضایی و امنیتی احضار، بازداشت و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. احمد زید آبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی این سازمان نیز از سوی دادگاه انقلاب به حبس های طویل المدت محکوم شده اند.  همچنین تعداد دیگری از اعضای سازمان از جمله سلمان سیما، مهرداد بزرگ و کوهزاد اسماعیلی نیز در زندان به سر می برند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواهان آزادی رشید اسماعیلی و دیگر فعالان دانشجویی در بند است و بازداشت آنها را برخلاف معیارهای انسانی و قانونی می داند.