یکشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۸۸
بازداشت های گسترده شرکت کنندگان در مراسم آیت الله منتظری
 به دنبال در گذشت مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله منتظری، ماموران اطلاعاتی و امنیتی تعدادی از فعالان سیاسی و اجتماعی را که قصد عزیمت به شهر قم را داشتند، دستگیر کرده اند. احمد قابل دین پژوه و نویسنده، کوهیار گودرزی، مهناز محمدی، محبوبه عباسقلی زاده و شیوا نظر آهاری فعالین حقوق بشر و حقوق زنان از جمله دستگیر شدگان هستند.

 این اقدامات نگرانی جدی برای دستگیری عده زیادی از فعالانی که راهی قم هستند ، بوجود آورده است. به گزارش کمته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از تهران و قم، ماموران امنیتی اطراف شهر قم را به محاصره خود در آورده و کلیه عبور و مرور را در کنترل خود قرار داده اند. با این حال عده زیادی از فعالان سیاسی، اجتماعی، حقوق بشری و روزنامه نگاران در حال رفتن به شهر قم هستند.

بر گزارش رسیده، بسیاری از این اتوبوس ها به هنگام حرکت توسط ماموران امنیتی متوقف شده و تعدادی از مسافران آنها را دستگیر شده اند که 4 تن از آنان را مهناز محمدی، محبوبه عباسقلی زاده، کوهیار گودرزی و شیوا نظرآهاری تشکیل می دهند. این در حالی است که ماموران وزارت اطلاعات عصر امروز (يكشنبه) به نبال درگذشت آیت الله منتظری، با گروهي از فعالان سياسي و مطبوعاتي تلفنی تماس گرفته و آنها را تهديد كرده اند که در صورت حضور در مراسم تشييع پيكر"آيت الله العظمي منتظري" بازداشت خواهند شد.

کمته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی اقدامات نهادهای امنیتی را مغایر با قانون و تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی داند و خواهان آزادی کلیه دستگیرشدگان است.

کمته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
تهران ، یکشنبه 29 آذر 88

برچسب‌ها: