یکشنبه، آذر ۲۲، ۱۳۸۸
آخرین جلسه دادگاه ناصح فریدی عضو مرکزی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

امروز اخرین جلسه دادگاه ناصح فریدی عضو مرکزی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر به پایان رسید. جلسه ای که با حضور وکیل وی محمد اولیایی فرد در شعبه 26 و با ریاست قاضی پیر عباس پیرامون اتهاماتی واهی که در دفعات گذشته نیز مورد انکار قرار گرفته بود برگزار شد .

قاضی پیر عباس پس ازدفاع کوتاه مدت ناصح فریدی و وکیل مدافعش اتهام محاربه را مردود دانست و این مساله را لطفی از طرف دادگاه به وی عنوان کرد تا مجازات اعدام در مورد وی اعمال نشود . و در ادامه با مجرم دانستن او در خصوص دو اتهام مذکور در کیفر خواست مبنی بر اقدام علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی کشور به محاکمه ادامه داد. در ضمن محاکمه فعالیت هایی این فعال حقوق بشر در راستای دفاع از حقوق بشر و اطلاع رسانی در باره ی زندانیان سیاسی را مصداق انحراف فکری و بزرگ نمایی جهت تخریب وجهه نظام و شادی دشمنانش همچون امریکا و ... دانست. سپس وی را با استناد به بند 610 قانون مجازات اسلامی مجرم دانسته و قرار بر ابلاغ حکم در سریع ترین زمان به وکیل را ابلاغ کرد . گفتنی است بر مدت زمان محکومیت طبق این ماده بین 2 تا 5 سال حبس تعذیری میباشد . گر چه اتهام دیگر این فعال حقوق بشر یعنی اخلال در نظم عمومی نیز به قوت خود باقی است و مدت زمان محکومیت ان هم به پرونده ی وی اضافه خواهد شد .

قاضی پیر عباس از ارئه مستنداتی که مجرمیت ناصح فریدی را احراز کند استنکاف کرد و حتی زمانی که وکیل مدافع به گزارش کارشناس پرونده در خصوص بعضی از اتهامات که به نفع فریدی بود اشاره نمود با واکنش قاضی در خصوص بی اعتباری ان مواجه شد ومرتب به شنود مکالملت تلفنی وی اشاره نمود که هنگامی که با در خواست ارئه انها از سوی اولیایی فرد مواجه شد از ارائه انها امتناع ورزید .

 گفتنی است جلسات محاکمه ناصح فریدی به پایان رسیده و بر اساس این گزارش در انتظار حکم دادگاه مطابق ماده ی 610 و همچنین ادعای داد گاه مبنی بر مجرم بودن وی یعنی اخلا ل درنظم عمومی هستیم .


 کماکان از وضعیت علی بیکس دیگر عضو کمیته دفاع از زندانیان سیاسی بی خبر هستیم گفتنی است وی تحت علل نامعلومی با خارج از زندان تماس ندارد و هیچ گون اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست . از همه گروه های حقوق بشری و همچنین زندانیان ازاد شده خواهش مندیم در صورت اطلاع از وضعیت وی مراتب را به خانواده وی و همینطور کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی اطلاع دهند .

دیگر عضو کمیته دفاع از زندانیان سیاسی امیر حسین فتوحی نیز از تاریخ 24 خرداد تحت تعقیب قرار گرفته که پس از گذشت نزدیک به 3 ماه از این فشار امنیتی کاسته شد و لی در شرایط فعلی و همزمان با موج جدید فشار ها علیه فعالین حقوق بشر وی نیز با تهدیداتی جدی روبه رو است و این فشار ها در راستای محدود کردن هر چه بیشتر اعضای این کمیته برای اطلاع رسانی است .

علی شجاعی رییس ستاد دانشجویی مهدی کروبی در بندر عباس و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان پس از فرار امیر حسین فتوحی رییس ستاد شهروند ازاد شهر بندر عباس که در یک منزل مسکونی ساکن بو.دند در تاریخ 27 خرداد ماه بازداشت و پس از 25 روز ازاد شد .در هفته گذشته اداره اطلاعات بند رعباس وی را برای دریافت حکمی احضار کرد که دادگاهش بدون اطلاع رسانی و در غیاب وی برگزار شده بود . در این حکم او به 8 ماه زندان تعزیری و 42 ماه زندان تعلیقی محکوم شده است اما تقاضای واخواهی او را پذیرفته اند و قرار است در اولین فرصت دادگاه وی ادامه یابد .

در پایان کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی هر گونه اتهامی را درباره ارتباط با هر سازمان و یا گروه سیاسی مردود دانسته و از مراجع قضایی میخواهد که از انتساب اتهامات واهی به فعالین حقوق بشر پرهیز کرده اعتبار قانون را به واسطه اقدامات خود خدشه دار نکند .
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی تهران 22 اذر 1388

برچسب‌ها: