سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸
با بازداشت 8 دانشجوی دانشگاه شیراز تعداد دانشجویان زندانی در شیراز به بیش از 30 تن رسید
 روز سه شنبه 17 آذر دو دانشجو به نام های سعید آگنجی و راضیه جعفری و روز 16 آذر تعداد 6 دانشجو از دانشگاه های مختلف شهر شیراز به نام های سید محمد محسن موسوی، سبحان حیدری، نجما رنجبر، سید محمد حسینی، سعید لطفی و مسعود مهدوی فر بازداشت شدند.

 سعید آگنجی از دانشجویان فعال در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی بود که در ایام انتخابات توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود. راضیه جعفری دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه شیراز است که سال گذشته با محرومیت از تحصیل به مدت یک ترم محروم شد. با بازداشت این دو دانشجو تعداد 8 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز در 24 ساعت گذشته بازداشت شده اند.

همچنین علی صالح پور، ندا اسکندری، خدیجه فهرمانی، خیبر صفرپور، علی عسگری، نظری، شیروانی، باقری، سعید رضایی، بنایی، جلالی، ظهوریان، پور فتحی، طاهری و ... کسانی هستند که از 13 آبان در زندان عادل آباد و بازداشتگاه اداره اطلاعات زندانی هستند. شنیده ها حاکی از این است که تعدادی از دانشجویان بازداشتی در زندان عادل آباد را به بند زندانیان خطرناک از جمله بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت منتقل کرده اند.

از وضعیت کاظم رضایی یکی از فعالین شناخته شده دانشجویی در دانشگاه شیراز نیز اطلاعی در دست نیست. دانشجویانی که برای پیگیری وضعیت وی به دادستانی و وزارت اطلاعات مراجعه کرده اند با تهدید مواجه شده اند. یحیی طاووسی یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه شیراز است به علت پیگیری وضعیت کاظم رضایی و پس از تهدیدهای معاون دادستان شیراز بازداشت شد.

سرکوب تمام عیار در داشگاه شیراز در حالی ادامه دارد که کمیته انضباطی دانشگاه شیراز تعداد زیادی از دانشجویان را به دلیل شرکت در اعتراضات 13 آبان از تحصیل محروم کرده است. با توجه به حجم زیاد دانشجویان محروم از تحصیل اطلاعات دقیقی از تعداد احکام انضباطی صادر شده در دست نیست.

برچسب‌ها: