سه‌شنبه، آبان ۱۲، ۱۳۸۸
اخرین وضعیت زندانیان سیاسی حوادث بعد از انتخابات - کمیته دفاع از زندانیان سیاسی



بر اساس اطلاعات رسیده به کمیته دفاع از زندانیان سیاسی، در هفته گذشته محمد اولیایی فر وکیل با سابقه دادگستری و از فعالین پرونده های حقوق بشری و سیاسی با شکایت دادستان تهران از سوی دادگاه ویژه کارکنان دولت احضار شده ولی به علت تاخیر در معرفی خود به دادگاه نامبرده به صورت تلفنی تهدید به بازداشت شده است . در برگه احضاریه در مورد علت احضار ایشان توضیحی داده نشده اما تهدید به بازداشت ایشان همچنان ادامه دارد.

مطلع شده ایم که پیمان عارف به علت شرایط نامناسب زندان و فشار های وارده برای بار دوم دچار حمله قلبی شده و از انجایی که شرایط درمانگاه های زندان برای نگهداری بیمارانی که دچار حمله قلبی میشوند مناسب نیست بیم ان میرود که این فعال سیاسی با خطر مرگ رو به رو باشد. وی هم اکنون دوران زندان خود را در بند کار گری 350 میگذراند و مسئولین زندان از انتقال او به بیمارستان برای مداوای عارضه قلبی اش سر باز زده اند. کمیته دفاع از زندانیان سیاسی از همه نهاد های حقوق بشری داخل و خارج ایران دعوت میکند تا در یک اقدام عاجل به صورت هماهنگ از مراجع قضایی ایران بخواهند در رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی درایت بیشتری به خرج دهند و ما نا امیدانه شاهد تکرار سرنوشت اکبر محمدی ها برای پیمان عارف نباشیم و پس از آن فریاد وا مصیبتا سر ندهیم .

جعفر ابراهیمی عضو کانون صنفی معلمان که از چندی قبل بازداشت شده بود با پیگیری های وکیل مدافع خود محمد اولیایی فر قرار باز داشت خود را به ازادی با تامین وثیقه تبدیل کرد اما به خاطر مخالفت مسئولان امنیتی از پذیرش این قرار اقدامی برای ازدی وی صورت نگرفته است .

جلسه رسیدگی به اتهامات حسام سلامت دانشجوی ممنوع التحصیل در مقطع دکتری از دانشگاه تهران که بعد از انتخابات 22 خرداد باز داشت شده بود در تاریخ 10/8/88 برگزار شد . در این جلسه وکیل مدافع نامبرده یعنی اقای محمد اولیایی فر ایراداتی به کیفر خواست صادره علیه حسام سلامت وارد نموده و از سوی مدعی العموم این ایرادات پذیرفته شد و قاضی پرونده در شعبه 26 این ایرادات را پذیرفت. اما هنوز حکمی مبنی بر برائت وی صادر نشده است.


جلسه رسیدگی به اتهامات ناصح فریدی عضو کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در تاریخ 3/8 88 برگزار شد که به علت عدم حضور مدعی العموم و همچنین وکیل ایشان با مجوز پزشکی ، قاضی دادگاه تاریخ 17/8/88 را برای رسیدگی به اتهامت وی تعیین نمود. لازم به ذکر است که ناصح فریدی پس از نزدیک به 3 ماه از زندان ازاد شده و چون به فعالیت های خود در کمیته ی دفاع از زندانیان سیاسی ادامه داده است شاهد پرونده سازی های جدید و اتهامات در راستای سناریوی سرکوب فعالین حقوق بشر است .
شنیده ها حاکی از ان است که علی بیکس دیگر عضو کمیته دفاع از زندانیان سیاسی که پس از انتخابات باز داشت شده و همچنان در زندان اوین نگهداری میشود به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است. وی قبل از دستگیری از ناراحتی های عصبی رنج میبرده و در حال مداوا با پزشک خومد بوده اما شرایط روحی و روانی فعلی وی برای کمیته دفاع از زندانیان سیاسی بسیار نگران کننده است.

همچنین این کمیته نگرانی خود را نسبت به وضعیت سلامتی دکتر محمد ملکی، کیوان صمیمی، مجید دری و ضیا نبوی که در زندان اوین به سر می برند اعلام می دارد و خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی است.
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی
11/ 8/ 88
تهران

برچسب‌ها: