پنجشنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۸۸
بازداشت غیرقانونی محمد قوچانی در بند 209 وزارت اطلاعات

محمد قوچانی سردبیر روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و از روزنامه نگاران سرشناس در ایران که جزو حامیان مهدی کروبی در انتخابات اخیر بود، همچنان به صورت غیرقانونی در بند 209 وزارت اطلاعات در زندان اوین در بازداشت است.

آقای قوچانی در ساعت 2 بامداد روز 30 خرداد با اتهام بی اساسی مبنی بر کمک به آقای کروبی در نگارش نامه هایی که مواضع ایشان در انتخابات را منعکس می کرد، دستگیر و بازداشت شده است. این در حالی است که مسئولیت بیانیه ها و نامه هایی که از طرف آقای کروبی انتشار یافته است بر عهده شخص ایشان می باشد نه اطرافیان وی.

حدود دو هفته پیش، بازپرس شعبه دو امنیت دادگاه انقلاب قرار آزادی محمد قوچاني را در قبال سپردن وثیقه یک میلیارد ریالی صادر کرده است اما به قرار اطلاع چون در حین صدور این قرار سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران هنوز از سمت خود برکنار نشده بود، با تهیه لیستی از اسامی بازداشت شدگان اخیر که اسم آقای قوچانی نیز در آن وجود داشت مانع از آزادی ایشان شد.

جای سوال است که با وجود پایان دوره تحقیقات و صدور قرار وثیقه، چرا این روزنامه نگار زندانی هنوز آزاد نشده و بازجویی های او مجددا از سر گرفته شده است؟ این در حالی است که قرار بازداشت موقت ایشان تا به حال نه تمدید شده و نه به خود وی ابلاغ شده است.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی خواستار پایان دادن به بازداشت غیر قانونی آقای محمد قوچانی و آزادی هرچه سریعتر ایشان و دیگر روزنامه نگاران زندانی می باشد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

تهران، 19 شهریور 1388

برچسب‌ها: