چهارشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۸
انتقال دو زندانی گوهردشت کرج به مکانی نامعلوم و قطع آب گرم

 

انتقال دو زندانی گوهردشت کرج به مکانی نامعلوم و قطع آب گرم

 

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، تهران -  2  اردیبهشت 88 - بنا به گزارشات رسیده از زندان رجایی شهر کرج، تعدادی از زندانیان اندرزگاه 4 این زندان از جمله صالح کهندل و منصور رادپور به مکان های نامعلومی منتقل شده اند. بر اساس گزارش تعدادی از زندانیان سیاسی به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، همبندی های این دو زندانی نسیت به وضعیت آنها ابراز نگرانی کرده اند.

 

این در حالی است که از چند روز پیش آب گرم این زندان قطع شده و موجب ایجاد مشکلات زیادی در رابطه با رعایت بهداشت و تامین سلامت زندانیان شده است. این وضعیت و شیوع بیماری هایی از قبیل گال از یک سو و گنجاندن چند برابر ظرفیت سالن های زندان از سوی دیگر، زندانیان را به شدت رنج می دهد.

 

بنا به آماری که سازمان زندانها اعلام کرده است سالن 10 اندرزگاه 4 زندان رجایی شهر کرج ظرفیتی مابین 85 الی 90 نفر را دارا است اما درحال حاضر حدود 205 تا 220 نفر در این سالن نگهداری می شوند.

 

خانواده های تعدادی از زندانیان زندان رجائی شهر کرج در تماسی با کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی گزارش داده اند اکثر افرادی که در این سالن به سر می برند مسن بوده و با توجه به بی مبالاتی هایی که در خصوص بهداشت و تامین آب گرم از سوی مسئولین زندان رخ می دهد این وضعیت نگرانی ها را افزایش داده است.

 

در گزارشی دیگر از زندان رجائی شهر کرج، آقای ارژنگ داوودی ،زندانی سیاسی، که در پی پیگیری قضایی پرونده اش به دادگاه انقلاب شعبه 15 با ریاست قاضی صلواتی احضار شده بود، گفته است تاریخ دادگاه او به دلایل نا معلومی به روز دیگری موکول شده است.

 

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

تهران،  2 اردیبهشت 88