جمعه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۷
امیر حسین حشمت ساران درگذشت
ش: 21-87
خبر مرگ امیر حسین حشمت ساران زندانی سیاسی در زندان گوهر دشت از سوی خانواده این زندانی سیاسی تایید شد. امیر حسین حشمت ساران فعال سالخورده سیاسی که از سوی دادگاه انقلاب به 16 سال حبس محکوم شده بود امروز در زندان گوهر دشت بر اثر سکته مغزی و عدم وجود امکانات پزشکی درگذشت.

این اتفاق اسفناک در حالی رقم خورد که مدت ها بود حشمت ساران وضعیت جسمانی مناسبی نداشت و درخواست مرخصی وی نیز بارها توسط مسئولین زندان رد شده بود. کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با ابراز تاسف عمیق از این فاجعه از مقامات جمهوری اسلامی سوال می کند چگونه زندانی که تحمل شرایط حبس را ندارد بر خلاف قانون در زندان نگهداری میشود؟
این نوع جدید از کشتار زندانیان سیاسی است که به دنبال سرکوب های اخیر صورت میگیرد و مسئولیت آن نیز بر عهده قوه قضاییه می باشد.

از تمامی مدافعین حقوق بشر در سراسر جهان میخواهیم از کنار از فاجعه انسانی به آسانی نگذارند و اجازه ندهند نظام اسلامی این گونه با جان انسان ها بازی کند.

این اولین بار نیست که در این زندان مخوف زندانیان سیاسی تبعید شده با بی توجهی مسئولین ناباورانه جان می بازند و کسی نیز تا امروز پاسخگوی افکار عمومی نبوده است.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی با عرض تسلیت به خانواده این زندانی مراتب اعتراض خود را به دفتر سازمان ملل در تهران اعلام و به سازمان های مدافع حقوق بشر نیز اعتراض خواهد کرد.

یادش گرامی و روحش شاد
آدینه 16 اسفند 1387