سه‌شنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۷
ابراز نگرانی نسبت به وضعیت رامتین سودمند
ش:17-87
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی:

رامتین سودمند از هموطنان مسیحی که در مرداد ماه توسط وزارت اطلاعات مشهد احضار و بازداشت شده بود همچنان بدون آنکه تفهیم اتهامی صورت گرفته باشد در زندان بلاتکلیف می باشد.گزارشات حاکی از آن است که علی رغم پیگیری های فراوان خانواده ی وی قاضی پرونده تنها با اعلام نقص پرونده اعلام کرده است که به زودی برای وی قرار وثیقه صادر خواهد کرد.

رامتین سودمند فرزند کشیش حسین سودمند می باشد که در سال 1369 با حکم دادگاه ویژه روحانیت به اتهام ارتداد و عدم تکذیب انکار ایمان مسیحی خود اعدام شد. شنیده ها حاکی از آن است که دادگاه در اعتراض به اعدام حسین سودمند اعلام کرده بود ایشان به اشتباه اعدام شده است .

میترا منتظمی همسر وی نیز طی نامه ای با اعلام اینکه هیچ خبری از همسرش ندارد اعلام کرده است وی و دو فرزند خردسالش نگران سلامتی او می باشند.

نگرانی ها از ادامه بازداشت رامتین سومند به این دلیل است که وی به هیچ وجه سابقه کیفری نداشته و به نظر می رسد تنها به دلیل مسیحی بودن در بازداشت به سر می برد . روند سرکوب اقلیت های مذهبی در ایران چندی است سرعت گرفته و متاسفانه هیچ واکنشی از سوی سازمان های حقوق بشری نسبت به این اقدامات غیر قانونی نظام جمهوری اسلامی نشان داده نمی شود.

تهران
سی ام مهرماه 1387