سه‌شنبه، مهر ۲۳، ۱۳۸۷
انتقال خالد هردانی به سلول انفرادی
ش:16-87

ماموران حفاظت زندان گوهردشت کرج پس از گفتگوی تلفنی خالد هردانی، زندانی متهم به حبس ابد، از داخل زندان با تلویزیون بخش فارسی صدای آمریکا، عصر روز دوشنبه 22 مهرماه او را به سلول انفرادی منتقل کرده اند.

به گزارش بخش خبر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، ماموران زندان ابتدا به سرپرستی فردی به نام پیرایش، جانشین رئیس زندان گوهردشت (رجائی شهر)، به اتاق هردانی مراجعه کرده و لوازم و وسایل شخصی او را مورد تفتیش قرار داده و پس از مدت کوتاهی مجددا به بند او بازگشته و به سلول انفرادی منتقل کرده اند.

در این گفتگوی تلفنی که در دو بخش در روزهای پنج شنبه و دوشنبه گذشته توسط حسن زارع زاده اردشیر، زندانی سابق سیاسی، انجام شده، خالد هردانی به وضعیت خود در زندان از جمله دریافت حکم جدید هفت سال زندان و تبعید به شهر خاش و نیز وضعیت زندان ها پرداخته است.

خالد هردانی در صحبت هایش از قوه قضائیه به دلیل عدم رسیدگی به وضعیت زندان ها، شکنجه زندانیان و نیز رفتار ناعادلانه با خود و دیگر هم پرونده ای هایش انتقاد کرده است. این انتقال در حالی صورت می گیرد که حق تماس تلفنی با بیرون از زندان از حقوق اولیه یک زندانی به شمار می رود و صرف اظهار نظر در خصوص مشکلات زندان و پرونده شخصی او هیچ نوع جرمی را از نظر قانونی متوجه وی نمی کند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

تهران

23 مهرماه 87

===============

فایل های ویدیویی از خالد هردانی