دوشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۷
تبعید سعید درخشندی به بند دیگر و اعتصاب غذای فلاحیه
ش:15-87
سعید درخشندی به سالن 10 اندرزگاه 8 زندان اوین تبعید شد.
سعید درخشندی عضو سابق انجمن دانشجویان دانشگاه یزد است که اواخر مردادماه سال 1385 به همراه ابوالفضل جهاندار بازداشت و پس از 6 بازداشت و بلاتکلیفی به سه سال زندان محکوم شد.
مقامات زندان اوین درخشندی را به دلیل فعالیت سیاسی در داخل زندان و همچنین حمایت از حقوق سایر زندانیان سیاسی به بند 10 اندرزگاه 8 تبعید کرده اند تا با قرار دادن او در کنار زندانیان غیر سیاسی از جرائم مختلف مانع فعالیت او شوند.
پیش از این، بزرگنیا، مدیر بند 350 که سعید درخشندی به همراه سایر زندانیان سیاسی در آن به سر می برد، این زندانی سیاسی را تهدید کرده بود که در صورت فعالیت علیه نظام در داخل زندان به زندان رجائی شهر و یا زندان دیگری تبعید خواهد.

در همین حال از زندان اوین خبر می رسد که محمد حسن فلاحیه خبرنگارتلویزیون العالم، شبکه عرب زبان رادیو تلویزیون دولتی ایران، اعتصاب غذا کرده است.
فلاحیه از آذرماه سال 85 در زندان بسر می برد و در تاریخ 9 اردیبهشت 86 از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران در پشت درهای بسته به جاسوسی متهم و به سه سال زندان محکوم شده است.
پیشتر سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرده بود که محمد حسن فلاحیه شدیدا بیمار است و نیاز به درمان در خارج از زندان دارد.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
komitedefa@gmail.com
تهران
پانزدهم مهر 1387