سه‌شنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۵
بیانیه کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی در مورد فیض مهدوی

قتل ولی الله فيض مهدوی در دستور کار قوه قضائیه و وزارت اطلاعات قرار دارد؟
روز گذشته ماموران حراست زندان رجائی شهر به همراه تعدادی از کارشناسان وزارت اطلاعات در بند سیاسی زندان حاضر شده و از زندانیان سیاسی خواستند در برابر دوربین فیلمبرداری اعلام کنند که ولی الله فیض مهدوی دست به خودکشی زده است.
ماموران اطلاعاتی امنیتی تلاش می کردند تا با اخذ شهادت دروغین از چهار زندانی سیاسی ، مهرداد لهراسبی ، بهروز جاوید تهرانی ، جعفر اقدامی و علی رضا کرمی خیرآبادی، نشان دهند که ولی الله فیض مهدوی در اعتصاب غذا نبوده و سکته مغزی او صحت ندارد و در اثر خودکشی دچار مشکل شده است.
آنچه ماموران اطلاعاتی دنبال می کردند با اظهارات روز گذشته سهراب سلیمانی با خبرگزاری فارس مطابقت می کرد. سلیمانی مدیر کل زندانهای استان تهران اعلام کرده بود که انتقال فیض مهدوی به بیمارستان به دلیل آن صورت گرفت که او در حمام زندان خود را حلق آویز کرد.
در پی مقاومت همبندیان ولی الله فیض مهدوی از جمله مهرداد لهراسبی و بهروز جاوید تهرانی در برابر خواسته حراست زندان و ماموران وزارت اطلاعات ، آنها تهدید شدند که به بند مجرمان خطرناک منتقل خواهند شد.
از سویی دیگر با وجود مراجعه وکلای مدافع و تعدادی از فعالان حقوق بشر و دوستان ولی الله فیض مهدوی به بیمارستان شریعتی تهران، مسئولان و کارکنان بیمارستان از دادن اطلاعات خودداری کردند، اما در این حال یکی از وکلای مدافع او موفق شده تا از یکی از مقامات بیمارستان خبری مبنی بر تایید مرگ مغزی وی دریافت کند.
به گفته ی برخی منابع آگاه ، ولی الله فیض مهدوی در پی ۹ روز اعتصاب غذا جان خود را از دست داده است ، به همین دلیل قوه قضائیه و وزارت اطلاعات با انتشار اخبار غیر واقعی تلاش می کنند مرگ او را در اثر خودکشی جلوه دهند. در همین حال خبر تایید نشده ای حکایت از زنده بودن این زندانی سیاسی دارد که در اینصورت پنهان کردن او از دید وکلا وخانواده اش ، انتشار اخبار دروغین ، تلاش برای سناریو سازی و خودکشی کاذب ، تنها به منظور قتل او قابل توجیح است.