دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۸۵
بازداشت اكبر محمدي و آتش زدن منزل محمدي ها در آمل
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵
بخش خبری واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره ۲۰۷
اكبر محمدي بعد از ظهر روز گذشته در شهرستان آمل با حكم دادستاني شهر، دستگير و به تهران منتقل شد.
به گزارش بخش خبری واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی و بنا به اظهارات خانواده اکبر محمدی، ماموران دادستاني در ساعت1:30 دقيقه وارد منزل شده و با ارائه حكم جلب او، قصد داشتند به وي دستبند بزنند اما اكبر محمدي گفت يك فعال سياسي است و چنانچه او را به تهران احضار مي كردند خودش مراجعه مي كرد و نيازي به دستگيري نبود. سپس ماموران به شكل توهين آميزي، اكبر محمدي را به دادستاني آمل بردند.
پدر اكبر محمدي در زمان دستگيري او در به دليل بيماري قلبي در بيمارستان بود و زماني كه به منزل بازگشت از جلب پسرش مطلع شد. وي به دادستاني آمل مراجعه نموده و دليل بازداشت پسرش را جويا شد اما علت اصلي را نه تنها اعلام نكردند بلكه مبلغ 50 هزار تومان به عنوان هزينه انتقال به تهران از وي دريافت نمودند.
اكبر محمدي در تابستان سال 1378 در تهران دستگير و در زندان توحيد وزارت اطلاعات تحت شكنجه قرار گرفت. او در دادگاه انقلاب و ظرف چند دقيقه به اعدام و پس از چند ماه با دو درجه تخفيف به 15 سال زندان محكوم گرديد. وي در تابستان سال 1383 به دليل شدت گرفتن بيماري و آسيب ديدگي هاي دوران زندان و با نظر پزشكان متخصص به مرخصي استعلاجي آمد و در دوران مرخصي توانست تا تحصيلات خود را در دانشگاه بهشتي تهران به پايان برساند.
اكبر محمدي در حالي دستگير شد كه مشغول بازسازي منزل شان در آمل بود. نزديك به دو هفته پيش منزل محمدي ها به شكل مشكوكي به آتش كشيده شد و هنوز دليل آن به طور قطعي روشن نشده است. پليس آمل شفاها دليل آتش سوزي را عمدي دانسته و اعلام كرده كه فردي شيء آتش زا به بالكن منزل پرتاپ كرده اما در گزارش رسمي خود اين موضوع را درج ننموده است.
تهران، دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵
بخش خبری واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی