دوشنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۸۵
دستگیرشدگان سوم خرداد را آزاد کنید
با گذشت بیش از ده روز از دستگیری ده ها تن از شرکت کنندگان تظاهرات اعتراضی در برابر سفارت امارات متحده عربی در تهران، همچنان تعدادی از آنها در زندان به سر می برند.
محمد میرزاخوانی، 37 ساله، از جمله دستگیر شدگان است که پس از درگیری با یکی از افسران نیروی انتظامی بازداشت شد. او زمانی که ماموران پلیس به تجمع کنندگان حمله کردند به دفاع از خود پرداخت و با سرهنگ نژاد ابراهیمی از مسئولان نیروی انتظامی در این تجمع درگیر شد.
ماموران پلیس به دلیل اینکه ضربه مشت محمد میرزا خوانی به صورت سرهنگ نژاد ابراهیمی اصابت کرده بود، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کرده اند و بیم آن می رود که او زیر شکنجه باشد. بسیاری از دستگیر شدگان با سپردن وثیقه های سنگین مانند سند خانه آزاد شده اند و در انتظار تشکیل دادگاه به سر می برند.
در تجمع روز سوم خرداد ماه امسال هزاران نفر با حضور در برابر سفارت امارات به ادعای این کشور مبنی بر مالکیت جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس پاسخ گفتند و با سر دادن شعار و خواندن سرود به دفاع از مالکیت ایرانیان بر جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی پرداختند.
ماموران امنیتی و انتظامی به دلیل اینکه تجمع را غیرقانونی می دانستند به تجمع کنندگان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
ایران-تهران
چهارده خرداد 1387