چهارشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۵
متهمین پرونده تمدن هرمزگان آزاد میشوند/ پايان اعتصاب غذای خالد هردانی
چهار شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۵
واحد اطلاع رساني کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره ۱۹۷
بر اساس اخبار موثق دریافتی، شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی حداد، برای محسن درستکار و الهام افروتن دو متهم پرونده نشریه تمدن هرمزگان قرار وثیقه صادر کرد.
خبر رسیده به واحد اطلاع رسانی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی حاکی است، یک روز پس از ارائه آخرین دفاعیات محسن درستکار و الهام افروتن در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، این شعبه امروز برای هر کدام قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون ریالی صادر کرده است.
بر این اساس ، محسن درستکار و الهام افروتن هر کدام با 30 میلیون تومان وثیقه ملکی تا زمان صدور حکم آزاد خواهند شد.
گفتنی است که، محسن درستکار و الهام افروتن روز گذشته سه شنبه ۹ خرداد، در دادگاه ۲۶ انقلاب به همراه وکلای خود حاضر و آخرین دفاعیات خود را ارائه دادند. وكلاي مدافع اين دو روزنامه نگار از دادگاه درخواست كردند تا قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبديل كند.
---------------------------
شماره ۱۹۷ خالد حردانی متهم به هواپیما ربایی، پس از یک هفته اعتصاب غذا با قول مساعد از رئیس زندان مبنی بر تسريع در رسیدگی به پرونده خود ، در سلامت کامل از بند انفرادی ۲۴۰ زندان اوين به بند ۳۵۰ زندان بازگردانده شد.
حیدر قلی سلطانی روز یکشنبه به دادگاه منتقل و بازجويي شد. قرار بود پرونده پزشکی وي تا دو هفته همراه گزارشی از وضعیت جسمانی نامساعد ش به دادگاه ارائه گردد، اما دادگاه در روز دوشنبه علی رغم آماده نبودن کمیسیون پزشکی اقدام به صدور حکم كرد که با مخالفت حيدر قلي سلطانی مواجهه شد. وي در دادگاه به اعلام كرد كه تا رسیدن گزارش کمیسیون پزشکی باید حکم به تعویق انداخته شود که مورد قبول دادگاه قرار می گیرد.
پس از دو سال با درخواست مرخصی مهرداد حیدر پور موافقت به عمل آمد. لازم به ذکر است که مرخصی ایشان متصل به آزادی وي می باشد كه پس از طی کردن مرخصی ۲۰ روزه ، در پایان خرداد برای تصویه حساب باید به زندان بازگردد.
تهران،۱۰ خرداد ۱۳۸۵
Email: komitedefa@gmail.com