چهارشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۸۵
دستگیریهای گسترده مردم در آذربايجان/اسامی تعدادی از دستگیر شدگان
چهار شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۸۵
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان

واحد اطلاع رساني كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي - بر اساس اخبار رسيده از آذربايجان و در پي اعتراضات مردمي، عصر امروز چهارشنبه، يك فعال سياسي به نام بهبود قلیزاده در شهر میاندوآب توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در مياندوآب در روز گذشته، شاهین حسنی و جلال کودریلو توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده بودند.

همچنين روز گذشته سه شنبه دوم خرداد، عباس لسانی يكي از فعالان سياسي شناخته شده در آذربايجان، در اردبيل دستگیر شد. وي از سوي دادگاه انقلاب كليبر احضار شده و قرار بود امروز چهارشنبه در اين دادگاه حاضر شود.

خبر ديگري از شهرستان مرند حاكي است كه بيش از 17 نفر در جریان تظاهرات روز سه شنبه دوم خرداد در مرند از جمله؛ علی اوجاق زاده ، حسین علیزاده، مهدی حسین زادگان، حامد محمودپور، غلامرضا بابایی و مسعود حبیب وند دستگیر شده اند.

پيش از اين دادستان عمومی و انقلاب تبریز از دستگيري 54 نفر توسط نیروی انتظامی و امنیتی در جریان ناآرامی‌های روز سه شنبه تبریز در اعتراض به توهین روزنامه ایران، خبر داده بود. يوسف فيروزي دادستان عمومی و انقلاب تبریز همچنين اعلام كرده است كه حکم جلب و دستگیری عده‌ای صادر شده که طی چند روز دستگیر خواهند شد.

اظهارات دادستان عمومی و انقلاب تبریز در حالي بر روي سايت خبرگزاری فارس رفت كه خبرهاي ارسالي از تبريز حاكي از دستگيري و بازداشت بيش از 300 تن دارد. تعدادي از دستگير شدگان در اختيار سپاه پاسداران قرار دارند.
در اروميه نيز فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ناآرامی‌های روز سه شنبه 15 نفر از عاملان اصلی اغتشاش دستگیر شدند.

كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي خواهان آزادي همه بازداشت شدگان و عدم دخالت نيروهاي سپاه و بسيج در اعتراضات مردمي است.

Email: komitedefa@gmail.com