دوشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۵
محسن درستکار قربانی زیاده خواهی های جناح های حاکم
محسن درستکار زندانی سیاسی، متهم پرونده نشريه تمدن هرمزگان ، با گذشت سه ماه از تاریخ بازداشت، همچنان با قرار مجرميت از طرف شعبه 26 دادگاه انقلاب در بلاتكليفي و وضعيت نامناسبي به سر مي برد.
وي در تاریخ 2/11/84 در جریان چاپ مقاله «مبارزه با ایذ را علنی کنیم»، در نشریه تمدن هرمزگان، دستگیر شده و با اتهاماتي نظير توهين به بنیانگذار جمهوری اسلامی، اهانت به رهبری و مسئولین نظام، تیلیغ علیه نظام و ترویج مطالبی که به اساس نظام لطمه وارد نموده، مواجه است.
محسن درستکار، رئیس شوراي سیاست گذاری نشریه تمدن هرمزگان و دبیر آموزش و پرورش با هفده سال سابقه خدمت مي باشد كه از دوازده سال پيش فعالیت هاي سیاسی اجتماعی خود را در استان هرمزگان آغاز نمود و در اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، در بين منتخبين شوراي شهر حاجی آباد قرار گرفت.
گفته مي شود وي پس از مطرح نمودن معضلات و مشکلات اجتماعی با دیدي انتقادی از طریق نشریات و برگزاری ميتينگ، در هفتمین دوره مجلس شوراي اسلامي به اتهام عدم التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی و عدم اعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه رد صلاحیت شده است.
اين روزنامه نگار و فعال سياسي خود را وابسته به هيچ يك از جريانهاي موجود نمي داند و معتقد است در این پرونده گرفتار رقابت های جناح های هیئت حاکمه شده است. وي در ارتباط با اتهامات وارده، خود را بیگناه می داند و چون در زمان چاپ مقاله در مرکز نشریه نبوده و او را مسئول چاپ مقاله فوق در نشریه می دانند، معتقد است که پرونده سازی علیه او صورت گرفته است. بخصوص برای اینکه در طول فعالیتهای سیاسی همواره منتقد کارکرد اداره اطلاعات استان هرمزگان و برخوردهای غیرقانونی نیروهای انتظامی استان بوده است.
گفته مي شود، با اينكه دست هاي پنهان در پرونده نشريه تمدن هرمزگان وجود دارند اما با گذشت سه ماه از تاریخ بازداشت به غير از یک مورد، محسن درستكار همچنان به سکوت معنی دار خود در بند 350 زندان اوین ادامه می دهد.
احتمالا علت سکوت وی ، جلوگیری از تشدید فشار هایی است که از طرف نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي به خانواده و اطرافیانش وارد می گردد. برکناری بدون دلیل برادر نامبرده از ریاست سازمان تعاونی روستایی در چند روز گذشته و نيز فشار هاي روحی که هم اکنون آقای درستکار در زندان و خانواده او در بيرون از زندان با آنها روبرو هستند، نمونه بارزي از تبعات تحركات وي براي افشاي واقعيت هاي پنهان پرونده به شمار مي روند كه البته درصورت افشاي عوامل پشت پرده از عواقب آن مصون نخواهد ماند.
با گذشت سه ماه از بازداشت محسن درستكار، قاضی حداد رئيس شعبه 26 دادگاه انقلاب از تبدیل قرار بازداشت نامبرده به وثیقه خودداري مي كند. اين در حالي است كه همسر محسن درستكار از زمان تولد نوزاد 2 ماهه اش دچار بيماري شده و پزشک متخصص حضور وي را در كنار همسرش ولو مدتي كوتاه ضروري دانسته است.
آقای درستکار تا این لحظه از ملاقات همسر و فرزند نوزادش محروم بوده و در خواست های مکرر خانواده وي براي مرخصي و تبديل قرار بازداشت به نتيجه اي نرسيده است.
كميته دانشجويي دفاع از زندانيان سياسي ضمن اعتراض به دليل عدم اعطاي مرخصي و تبديل قرار بازداشت محسن درستكار ، خواهان آزادي وي مي باشد.

واحد اطلاع رسانی کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسي
komitedefa@gmail.com