پنجشنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۸۵
ارجاع پرونده الهام افروتن و محسن درستکار به دادگاه انقلاب
پنج شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۵
محسن درستکار و الهام افروتن را آزاد کنید

شماره ۱۷۸-۰۶

گزارش هاي ارسالي حاكي است كه پرونده محسن درستکار و خانم الهام افروتن به شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارجاع شده است.


بر اساس اخبار دريافتي، دو متهم پرونده هفته نامه تمدن هرمزگان در روز سه شنبه 19 ارديبهشت ماه امسال در دادگاه انقلاب شعبه 26 به رياست قاضي حداد به اتهام توهين به بنيانگذار جمهوري اسلامي و اقدام عليه امنيت محاكمه خواهند شد. پيش از اين پرونده هفته نامه تمدن هرمزگان در دادگاه عمومي در جريان بود كه با قرار عدم صلاحيت به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

الهام افروتن و محسن درستکار به دليل درج مطلبي در نشريه تمدن هرمزگان و به اتهام توهين به بنيانگذار جمهوري اسلاي ايران در تاريخ دوم بهمن ماه سال گذشته در بندرعباس دستگير و در تاريخ 12 بهمن ماه يعني پس از 10 روز بازداشت در بندعباس به زندان اوين منتقل شدند. در حال حاضر الهام افروتن در بند زنان زندان اوين به سر مي برد.
گفته مي شود چندي پيش مقامات امنيتي و قضائي پس از بازجوئي هاي طولاني و فشارهاي رواني به متهمان پرونده، با وعده آزادي الهام افروتن، مصاحبه اي با او درتلويزيون جمهوري اسلامي پخش كردند اما نه تنها آزادي افروتن انجام نگرفت بلكه با ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب ، خطر صدورحكم محكوميت بالا گرفت.




كميته دانشجوئي دفاع از زندانيان سياسي از مقامات رژيم درخواست مي كند با رعايت حقوق محسن درستکار و الهام افروتن در زندان ، موجبات آزادي آنها را فراهم نمايد. اين كميته تلاش هاي خود را در سطح بين المللي تا آزادي زندانيان سياسي ياد شده متوقف نخواهد كرد.


واحد اطلاع رسانی کمیته www.komitedefa.mihanblog.com