چهارشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۸۴
انتقال مجتبی سمیع نژاد به بند 2 زندان قزل حصار
مجتبی سمیع نژاد بلاگر وبلاگ "من نه منم" که در زندان قزل حصار کرج به سر میبرد، به بند 2 این زندان منتقل شد/ کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 144-2005
تاریخ 25/8/1384

مجتبی سمیع نژاد بلاگر وبلاگ "من نه منم" که در زندان قزل حصار کرج به سر میبرد، به بند 2 این زندان منتقل شد. بر اساس گزارشهای رسیده در این بند 30 تبعه ی افغان که اتهام همگی آنان قتل میباشد به سر میبرند.
مسئولین دلیل این انتقال را ایجاد آشوب در زندان عنوان کرده اند، به گفته ی سمیع نژاد این انتقال پس از اعتراض وی به رفتار غیر قانونی نگهبانان زندان ، صورت گرفت. وی همچنین شرایط نگهداری خود را بسیار نامساعد توصیف کرد و اعلام کرد که در این بند امنیت جانی ندارد.
گفتنی است مجتبی سمیع نژاد دانشجو و بلاگ نویس در آبان ماه سال گذشته به دلیل نوشتن مطالبی در وبلاگش دستگیر و هم اکنون بیش از یک سال است که در زندان به سر می برد. وی همچنین از سوی دادگاه به 2 سال و 10 ماه زندان محکوم شده است.
همچنین افشین زارعی دیگر وبلاگ نویس زندانی روز گذشته از سوی شعبه ی 13 دادگاه انقلاب استان تهران به 1 سال حبس تعزیری محکوم شد. وی هم اکنون حدود 11 ماه است که در بازداشت به سر میبرد.
لازم به ذکر است افشین زارعی نیز به همراه مجتبی سمیع نژاد در زندان قزل حصار کرج میباشد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی