سه‌شنبه، آبان ۰۳، ۱۳۸۴
ضرب و شتم و انتقال زندانیان سیاسی به سلول انفرادی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ضرب و شتم و انتقال زندانیان سیاسی به سلول انفرادی
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
صبح امروز (ديروز) در جریان ملاقات زندانیان با خانواده های خود در زندان رجایی شهر کرج ، خالد حردانی در سالن ملاقات در مقابل چشم همسر و دو فرزندش و سایر خانواده ها مورد ضرب وشتم قرار گرفت .

بر اساس اخبار رسیده از زندان رجایی شهر در پایان ملاقات، نگهبان بسمت خالد حردانی رفت و با هل دادن وی اعتراض وی را بر انگیخت ، پس از اعتراض وی نگهبان بی توجه به جو سالن اقدام به ضرب و شتم خالد حردانی کرد.

بینا داراب زند نیز که به حمایت از خالد حردانی در مقابل نگهبان زندان اعتراض کرده بود همراه با وی به سلول انفرادی منتقل شد.

این در حالی است که مرخصی این دو نفر از طرف رئیس زندان در تاریخ 20 / 6/ 84 رسما به آنها ابلاغ گشته بود.

خانواده های این زندانیان اتفاقات رخ داده در جریان ملاقات امروز را نوعی صحنه سازی عنوان کردند تا از دادن مرخصی به این دو زندانی به جرم اختلال در نظم زندان و شرارت جلوگیری شود.

همچنین طبق گزارشهای رسیده از زندان اوین ، صاق سیستانی زندانی سیاسی که به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق و پخش اعلامیه 14 سال در زندان به سر برده بود، روز گذشته پس از اتمام مدت محکومیت خود از زندان آزاد شد.

صادق سیستانی 42 ساله ابتدا از سوی دادگاه انقلاب به اعدام و سپس به حبس ابد و بعد از آن با یک درجه تخفیف به 15 سال زندان محکوم شده بود.
بر اساس این گزارش ، وی روز گذشته پس از اتمام دوره ی محکومیت 15 ساله خود از زندان اوین آزاد شد.