یکشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۸۴
مصطفی جوکار روزنامه نگار زندانی در زندان اوین صبح امروز دچار حمله ی قلبی شد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
شماره 137-2005
تاریخ 22/7/1384

بر اساس اخبار رسیده از زندان اوین ، شب گذشته مصطفی جوکار که از ناحیه قلب دچار درد شدید شده بود به بهداری اوین منتقل شد اما پزشکان بی توجه به وضعیت وخیم وی پس از گرفتن یک نوار قلب وی را به بند بازگرداندند. صبح امروز نیز مصطفی جوکار بار دیگر به علت وخامت حال به بهداری اوین منتقل شد و با وجود تشخیص پزشکان مبنی بروخامت حال وی، مجدداد به دستوردکتر خانی مسئول حراست زندان اوین به بند بازگردانده شد.
وی حدود ساعت 2 بعداز ظهر امروز به دلیل بی توجهی مسئولین بهداری دچار حمله ی قلبی شد و بلافاصله توسط آمبولانس به بیمارستان مدرس تهران انتقال داده شد.
گفتنی است با وجود آنکه پزشکی قانونی برای ایشان به دلیل بیماری حاد قلبی قرار منع تعقیب صادر کرده است، و نگهداری وی را در زندان خطرناک دانسته ، وی حدود 9 ماه است که در زندان اوین در وضعیت بلاتکلیفی به سر میبرد.
لازم به یادآوری است پیش از این مصطفی جوکار چندین بار در زندان دچار حمله ی قلبی شده بود.
همچنین عدم اعطای مرخصی استحقاقی به تعدادی از زندانیان سیاسی ، باعث اعتراضات گسترده در میان زندانیان سیاسی شده است.
بر اساس گزارشهای رسیده در هفته های گذشته دادگاه انقلاب از دادن مرخصی به تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله مهرداد حیدرپور، بهنام وفا سرشت ، مهران کوثری و ... خودداری کرده است و اعطای مرخصی را منوط به گزارش وزارت اطلاعات در مورد آنان کرده است.
از سایر زندانیان سیاسی که تاکنون از حق مرخصی برخوردار نشده اند میتوان ازبینا داراب زند، امیر ساران، پیمان پیران و ... نام برد .
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی